Sustav nagrađivanja u skladištu
Što ako postoji način da povećate produktivnost vašeg skladišta za 30% bez dodatnih troškova? Prošli tjedan sam imao zanimljiv sastanak s Marinom, vlasnicom uspješne distribucijske tvrtke. Dok smo sjedili u njenoj uredu s pogledom na skladište, Marina je uzdahnula: “Trenutno imamo fiksni bonus od 14% za skladištare, ali nisam sigurna je li to optimalno. Što predlažeš?” Nasmiješio …
Kristalna kugla za nove proizvode
Kristalna kugla za nove proizvode? Koji je ‘čarobni recept’ za preciznije prognoze? “Kako da predvidim prodaju nečega što još ne postoji?” Marina frustrirano pita svog poznanika Brunu na poslovnoj konferenciji. “Nemam povijesne podatke za nove proizvode!” Bruno se smiješi. “Ali imaš više podataka nego što misliš,” odgovara. Zatim joj otkriva trostruki pristup koji će transformirati njeno poslovanje: “Prvo, …
Labirint iz noćne more ili logističko remek-djelo
“Labirint iz noćne more postaje logističko remek-djelo: Marinina priča o transformaciji skladišta Marina je zurila u svoje skladište, osjećajući se kao da gleda u labirint kojeg svaki čas može izići čudovište. Police su bile pretrpane, prolazi zakrčeni, a pronalaženje proizvoda činilo se kao potraga za blagom. Ali Marina je znala – ovo je njen izazov, njena …
Budite šahovski velemajstor, a ne drvosječa u nadolazećoj recesiji!
Prije par vikenda bili smo u vinogradu, pod žarkim suncem od 32 stupnja i brali grožđe dok se u pozadini čuo zvuk pile koja priprema drva za zimu. Ova slika savršeno dočarava trenutak u kojem se nalazimo – još uvijek ubiremo plodove ekonomskog rasta, ali već se pripremamo za hladnije dane koji dolaze. Porast izvoza …
Svi marš u Gembu
Svi marš u Gembu – kako lean orkestrira savršenu proizvodnu simfoniju? Marina otkriva tajne iza kulisa tijekom šetnje s maestrom Tomislavom U prošlom nastavku, Marina je uz Bruninu pomoć otkrila moć fokusa kroz ABC analizu. Ali kako dalje unaprijediti poslovanje?Jedna od stvari koje je odlučila poboljšati bila je i logistika. Tomislav joj je napomenuo da je najbolji način …
Od graška do supply chain revolucije
Jeste li ikad pomislili da bi običan grašak u vrtu mogao dovesti do revolucije u načinu na koji upravljamo poslovanjem? Zvuči ludo, znam, ali vjerovali ili ne, upravo se to dogodilo. Dopustite mi da vas povedem na putovanje kroz vrijeme i prostor, od talijanskog vrta do modernih lanaca opskrbe. Vilfredo Pareto i njegov grašak Vrijeme …
Iz kaosa u kontrolu: Marina otkriva tajnu formulu za optimizaciju zaliha
Marina Petrović dugo se nije mogla odlučiti kojim od 4 pravca (o kojima smo govorili u prošlom nastavku) da krene. Na kraju je kaos u skladištu presudio i ona je presjekla – trebalo je srediti zalihe jer se borila s nestabilnim novčanim tokovima. Sve je sjelo na svoje mjesto nakon jednog stresnog dana i neočekivanog …
“Ovako smo uvijek radili”
“Ovako smo uvijek radili,” rekao je Marinin otac, pokazujući na hrpu papirnatih narudžbenica na njenom stolu. “Ali tako više ne možemo nastaviti,” pomislila je ona, gledajući u gomilu papira koja je prijetila da će se srušiti pod vlastitom težinom. Marina Petrović, 35-godišnja nasljednica obiteljske tvrtke, osjećala je težinu odgovornosti na svojim ramenima. S jedne strane, …
LOKACIJA, LOKACIJA, LOKACIJA
Povratak geografije i lokacije kao odrednice supply chain poslovanja U posljednjih nekoliko desetljeća, globalizacija je transformirala način na koji percipiramo i upravljamo lancima opskrbe. Dugo se smatralo da je lokacija postala gotovo irelevantna u svijetu gdje su informacije trenutačne, a transport robe jeftin i efikasan. Međutim, nedavni događaji i promjene u globalnoj ekonomiji ponovno su …
Da li znate da lanac opskrbe čini 50-70% vrijednosti poduzeća
Ključna uloga lanca opskrbe u stvaranju vrijednosti za poduzeće Učinkovit i dobro upravljan lanac opskrbe od presudne je važnosti za uspjeh i profitabilnost bilo kojeg poduzeća. Procjene pokazuju da između 50% i čak 70% ukupne vrijednosti poslovanja tipičnog poduzeća proizlazi izravno iz njegovih aktivnosti lanca opskrbe. Drugim riječima, pola do dvije trećine vrijednosti koju poduzeće …