U proizvodnom segmentu, strateške odluke o planiranju proizvodnje, uključujući lokaciju pogona i kapacitet strojeva, izravno su povezane s taktičkim odlukama o korištenju tih sredstava. Najčešći segment u kojem pomažem klijentima posljednjih godina je bio – kako nakon otvaranja ekonomije, koja je bila zatvorena uslijed pandemije, osigurati dovoljne kapacitete (ljudske, proizvodne i logističke) za povećanu potražnju. Najčešće nije stvar u tome da je nedostajalo kapaciteta, nego su procesi zagušeni umjetnim uskim grlima, organizacija nije bila usklađena sa strategijom i ciljevima kompanije i nije bilo pravog planiranja.
Ovi organizacijski deficiti te taktičke odluke koje treba donijeti, izravno utječu na odluke o nabavi i ‘nizvodni’ lanac opskrbe te su glavni pokretači ukupne učinkovitosti.
Kako je S&OP promijenio način na koji tvrtke upravljaju svojim poslovanjem?
U svijetu poslovanja, svaka tvrtka želi biti u mogućnosti predvidjeti potražnju, optimalno iskoristiti resurse i ostvariti maksimalnu profitabilnost. No, kako postići tu ravnotežu? Upoznajte se s Sales and Operations Planning (S&OP), konceptom koji je revolucionirao način na koji tvrtke upravljaju svojim poslovanjem i postižu:
- Poboljšanje predviđanja i upravljanja potražnjom
- Povećanje učinkovitosti i fleksibilnosti u proizvodnji i distribuciji
- Smanjenje zaliha i troškova
- Povećanje zadovoljstva i lojalnosti kupaca
- Povećanje prihoda i marže
- Povećanje konkurentnosti i tržišnog udjela
Vaši besplatni materijali:
S&OP (Sales & Operations Planning) projekt pokrećemo kako bismo osigurali bolju koordinaciju između prodaje, proizvodnje i nabave te optimizirali poslovanje. Na ovom LINKU preuzmite template za S&OP sastanak.
Dakle, model lanca dobave koji želimo dizajnirati trebao bi imati alate kojima će povezati strateške i taktičke odluke sa operativnim rezultatima u lancu opskrbe.
Određivanje optimalne veličine serije nam daje optimalan odnos između troškova pripreme proizvodnje i troškova zaliha.
“Najčešći segment u kojem pomažemo klijentima posljednjih godina je – kako osigurati dovoljne kapacitete (ljudske, proizvodne i logističke) za povećanu potražnju.“
– LOGIKO TIM
Pravilno planiranje materijalnih potreba je srce planiranja proizvodnje, koje utječe na točne potrebe za poluproizvodima, sirovinama, ambalažom i količinama u skladištima i proizvodnim halama, čime se štedi na zalihama i podiže nivo efikasnosti.
Ako znamo dobro planirati i terminirati kapacitete, smanjit ćemo vremena čekanja i stvoriti uštede u troškovima proizvodnje, postati operativniji, efikasniji i produktivniji te otkriti uska grla ukloniti opasnosti koje predstavljaju.
Inovativna rješenja koja su nam Logiko konzultanti predložili i osmislili su povećali kapacitete ukupne proizvodnje za blizu 40 posto. Sve je to omogućilo eksponencijalan rast Frigo Plusa u samo godinu dana. Promjene u organizaciji koje su uvedene i odnos radnika prema radnom mjestu koji je postignut, prije su bile nezamislive…
– Toni Grubišić, Direktor, FRIGO PLUS
Svakako moramo preporučiti konzultante Antonia Zrilića i Zorana Đurđevića koji su na profesionalan i kompetentan način vodili timove, izvršili prijenos znanja te uspostavili procese koji su vrlo brzo počeli donositi izvanredne rezultate …
– Ivan Kodrić, Direktor, LIM Samobor