fbpx

Planiranje proizvodnje 

U proizvodnom segmentu, strateške odluke o planiranju proizvodnje, uključujući lokaciju pogona i kapacitet strojeva, izravno su povezane s taktičkim odlukama o korištenju tih sredstava. Najčešći segment u kojem pomažem klijentima posljednjih godina je bio – kako nakon otvaranja ekonomije, koja je bila zatvorena uslijed pandemije, osigurati dovoljne kapacitete (ljudske, proizvodne i logističke) za povećanu potražnju. Najčešće nije stvar u tome da je nedostajalo kapaciteta, nego su procesi zagušeni umjetnim uskim grlima, organizacija nije bila usklađena sa strategijom i ciljevima kompanije i nije bilo pravog planiranja.

Ovi organizacijski deficiti te taktičke odluke koje treba donijeti, izravno utječu na odluke o nabavi i ‘nizvodni’ lanac opskrbe te su glavni pokretači ukupne učinkovitosti.

Kako je S&OP promijenio način na koji tvrtke upravljaju svojim poslovanjem?

U svijetu poslovanja, svaka tvrtka želi biti u mogućnosti predvidjeti potražnju, optimalno iskoristiti resurse i ostvariti maksimalnu profitabilnost. No, kako postići tu ravnotežu? Upoznajte se s Sales and Operations Planning (S&OP), konceptom koji je revolucionirao način na koji tvrtke upravljaju svojim poslovanjem i postižu:

  • Poboljšanje predviđanja i upravljanja potražnjom
  • Povećanje učinkovitosti i fleksibilnosti u proizvodnji i distribuciji
  • Smanjenje zaliha i troškova
  • Povećanje zadovoljstva i lojalnosti kupaca
  • Povećanje prihoda i marže
  • Povećanje konkurentnosti i tržišnog udjela

S&OP (Sales & Operations Planning) projekt pokrećemo kako bismo osigurali bolju koordinaciju između prodaje, proizvodnje i nabave te optimizirali poslovanje. Na ovom LINKU preuzmite template za S&OP sastanak.

Dakle, model lanca dobave koji želimo dizajnirati trebao bi imati alate kojima će povezati strateške i taktičke odluke sa operativnim rezultatima u lancu opskrbe.

Određivanje optimalne veličine serije nam daje optimalan odnos između troškova pripreme proizvodnje i troškova zaliha. 

Najčešći segment u kojem pomažemo klijentima posljednjih godina je – kako osigurati dovoljne kapacitete (ljudske, proizvodne i logističke) za povećanu potražnju. 

LOGIKO TIM

Pravilno planiranje materijalnih potreba je srce planiranja proizvodnje, koje utječe na točne potrebe za poluproizvodima, sirovinama, ambalažom i količinama u skladištima i  proizvodnim halama, čime se štedi na zalihama i podiže nivo efikasnosti. 

Ako znamo dobro planirati i terminirati kapacitete, smanjit ćemo vremena čekanja i stvoriti uštede u troškovima proizvodnje, postati operativniji, efikasniji i produktivniji te otkriti uska grla ukloniti opasnosti koje predstavljaju.

Inovativna rješenja koja su nam Logiko konzultanti predložili i osmislili su povećali kapacitete ukupne proizvodnje za blizu 40 posto. Sve je to omogućilo eksponencijalan rast Frigo Plusa u samo godinu dana. Promjene u organizaciji koje su uvedene i odnos radnika prema radnom mjestu koji je postignut, prije su bile nezamislive…

Toni Grubišić, Direktor, FRIGO PLUS

Svakako moramo preporučiti konzultante Antonia Zrilića i Zorana Đurđevića koji su na profesionalan i kompetentan način vodili timove, izvršili prijenos znanja te uspostavili procese koji su vrlo brzo počeli donositi izvanredne rezultate …

Ivan Kodrić, Direktor, LIM Samobor

Komentiraj