SUPPLY CHAIN STRATEGIJA


Rješavanje kompleksnih problema u lancu opskrbe

Tvrtka Logiko i Antonio Zrilić je vaša adresa ako je pred vama kompleksan logistički projekt sa visokim ulozima.

Marko Džepina, Generalni direktor, MEDILAB

POSTAVITE VRHUNSKE STRATEŠKE CILJEVE:

GENERIRAJTE RAST POSLOVANJA

Kako rasti i povećati prihode uz zadržavanje razine usluge prema vašim kupcima?

POVEĆAJTE PROFITABILNOST

Kako smanjiti troškove i povećati produktivnost i efikasnosti poslovanja?

POBOLJŠAJTE CASH-FLOW

Kako unaprijediti cash-flow i protok roba i informacija kroz supply chain management?


Kao konzultant za lanac opskrbe, vaš je cilj pomoći svojim klijentima da poboljšaju svoju učinkovitost, fleksibilnost i konkurentnost na tržištu. Da biste to postigli, morate biti u stanju ponuditi im nove i inovativne usluge koje će im omogućiti da bolje razumiju i upravljaju svojim lancem opskrbe.

Jedna od LOGIKO usluga koju možete koristiti kako bi zavirili u moguće budućnosti i bolje upravljali neizvjesnošću je DETEKCIJA PERIFERNIH SIGNALA u lancu opskrbe. Periferni signali su slabi ili nejasni signali koji ukazuju na potencijalne promjene u okruženju lanca opskrbe, kao što su novi trendovi, potrebe, tehnologije, konkurenti ili prijetnje. Periferni signali vam mogu pomoći da otkrijete rane znakove mogućih poremećaja ili prilika u lancu opskrbe, te da reagirate brže i učinkovitije.

Treća moguća usluga koju možete osmisliti je modeliranje i mapiranje lanca opskrbe. Modeliranje i mapiranje su tehnike koje vam omogućuju da vizualizirate i analizirate strukturu, tokove, procese, troškove, performanse i rizike lanca opskrbe. Modeliranje i mapiranje vam mogu pomoći da identificirate slabosti, neučinkovitosti, gubitke, zastoje, uska grla, prekide i mogućnosti za poboljšanje u lancu opskrbe, te da predložite rješenja za optimizaciju i transformaciju lanca opskrbe. 


Definiranje strategije lanca opskrbe od detaljne, funkcionalne analize budućih očekivanja i trenutnih ograničenja ne samo da je prekompleksno i dugotrajno, već nosi i rizik gubitka pogleda na cjelokupnu stratešku ambiciju lanca opskrbe. Kao rezultat toga, lideri lanca opskrbe često se suočavaju s izazovom prevođenja vizija i ciljeva u razumljive, lako komunicirane prioritete.

Zato LOGIKO predlaže korištenje discipliniranog okvira za suradnju s ključnim dionicima lanca opskrbe o strategiji, prioritetima i međuovisnostima. MATRICA LANCA OPSKRBE je okvir koji pomaže u razvoju strategije za lanac opskrbe E2E (od početka do kraja). Ključni elementi strategije lanca opskrbe:

  • Trenutno stanje lanca opskrbe
  • Buduće mogućnosti
  • Odstupanja između trenutnog i budućeg stanja
  • Prioritetne aktivnosti i inicijative

Mapirajmo supply chain strategiju zajedno!

01. OPSEG

Početna faza određivanja opsega strategije zahtijeva pristup odozgo prema dolje kako bi razumjeli unutarnje i vanjsko okruženje lanca opskrbe sada i u budućnosti. Ključni fokus je stjecanje sveobuhvatnog pregleda sposobnosti lanca opskrbe od početka do kraja, umjesto dubinskog analiziranja pojedinosti.

Matrica lanca opskrbe je prazna ploča koju organizacije mogu koristiti za mapiranje trenutnih sposobnosti svojeg lanca opskrbe kao i planiranje njihovog budućeg, željenog stanja.

02. PLANIRANJE

Strategija lanca opskrbe mora uključivati razmatranje i razvoj niza sposobnosti i resursa, uključujući organizaciju, procese, vještine, podatke i tehnologiju.

LOGIKO pomaže SCM voditeljima i liderima u usklađivanju lanaca opskrbe s poslovnim i korisničkim potrebama, osigurava da sposobnosti, kompetencije, organizacijski dizajn, optimizacija troškova i izbori inovacija pružaju održivu konkurentsku prednost dugoročno, bez obzira na promjene u očekivanjima ili poremećajima.” 

LOGIKO TIM

03. IZVRŠENJE

Realizacija strategije zahtijeva postizanje suglasnosti među voditeljima funkcionalnih područja lanca opskrbe i osiguranje podrške ključnih dionika, uključujući upravu i top menadžment. Matrica pomaže utvrditi kako su svi dijelovi lanca opskrbe međusobno povezani i da komuniciraju jedni s drugima.

Matrica lanca opskrbe je putovanje koje počinje formiranjem tima iz različitih područja lanca opskrbe i operacija koji dizajnira Matricu strategije lanca opskrbe .


dozvolite da vam pomognemo postići strateške ciljeve!

Kako naučiti žabu da razmišlja strateški?

Priča ide ovako: “Sjedile su tako tri žabe u bari na lopoču. Sjedile su cijeli dan i negdje predvečer jedna žaba odluči skočiti u vodu. Nagradno pitanje je: Koliko je žaba ostalo na lopoču?” Iako dobivam različite odgovore: od niti jedna pa do sve tri, možda će vam se najtočniji odgovor činiti – dvije žabe. Ipak,  točan odgovor je tri! Dakle, jedna je žaba odlučila skočiti, ali nije skočila.

Pouka je sljedeća: Mnoge organizacije imaju formuliranu i prihvaćenu strategiju, ali se na putu provedbe pojavljujtri jaza koji nas udaljavaju od savršene provedbe zacrtane strategije: 
- Jaz u znanju: razlika između onoga što bismo željeli znati i onoga što zapravo znamo.
- Jaz u poravnanju: razlika između onoga što želimo da ljudi rade i onoga što zapravo rade. Isto tako želimo poravnanje između svih odjela u poduzeću (nabava, prodaja, proizvodnja itd.)
- Jaz u učincima: razlika između onoga što očekujemo da će naše akcije postići i onoga što zapravo postižu.

LOGIKO želi pomoći u savladavanju ovih deficita u znanju, u poravnanju i u rezultatima te zajedno sa vama implementirati vašu vrhunsku strategiju..” 

LOGIKO TIM


Sa jedne strane imamo ulazne elemente lanca opskrbe kao što su: 

  • nabava i dobavljači te sa time povezane strategije sourcinga
  • skladištenje odnosno mreža distributivnih centara te količina zaliha u njima, 
  • proizvodnju sa svojim kapacitetima,
  • vrste primarnog transporta i povezane troškove te isporuka ‘posljednje milje’ i na kraju
  • vrste kanala (distributeri, maloprodaja, online prodaja itd) kroz koje će se roba plasirati. 

Sa druge strane imamo izlazne elemente ili rezultate kao što su podaci o prodaji, troškovima i profitu. Kada samo nabrojimo sve ove elemente i još im dodamo razne strategije poput outsourcinga (off-shoring) i backsourcinga (near-shoring, on-shoring) i scenarije kao što su nedostatak radne snage, povećanje cijena energije i ostale disrupcije, onda dobivamo kompleksan sustav kojim je jako teško upravljati. Čak i ako ste manja kompanija vjerojatno imate raširen lanac opskrbe po cijelom svijetu. Čak i ako su vam dobavljači iz Europe, vjerojatno oni imaju dobavljače iz Kine ili neke druge dalekoistočne zemlje.

Najčešći segment u kojem pomažem klijentima posljednjih godina je – kako osigurati dovoljne kapacitete (ljudske, proizvodne i logističke) za povećanu potražnju. 

LOGIKO TIM

Zašto kreirati supply chain model?

Planirajte ono što je teško dok je lako, radite ono što je veliko dok je malo… Zbog toga mudri (poslovni) ljudi nikada ne čine ono što je veliko, i zato postižu veličinu.” 

Sun Tzu, Umijeće ratovanja


SUPPLY CHAIN MAPPING

Sa mapiranim inputima kao što su cijena kapitala, logističkih kapaciteta i transporta lako je donijeti odluke o optimizaciji cikličkih i sigurnosnih zaliha koje mogu imati znatne financijske učinke, ali i utjecaj na nivo usluge. 

LOGIKO TIM


Da bi prevladali ovu kompleksnost, kao i neusklađenost lanaca opskrbe sa ciljevima poduzeća, svaka ozbiljna kompanija treba napraviti jednostavan model lanca opskrbe koji sadrži sve nabrojane elemente, njihove odnose i rezultate. Na taj način možete kroz razne scenarije i what-if analize testirati razne odluke od nabave do distribucije. 

IZRADA SUPPLY CHAIN STRATEGIJE

Kako razraditI supply chain strategije koja će vam pomoći ostvariti vaše cilljeve?

SUPPLY
CHAIN MODELIRANJE

Da bi prevladali kompleksnost lanca opskrbe, treba napraviti jednostavan model.

SUPPLY CHAIN DIGITALNA STRATEGIJA

Digitalizacija procesa i napredne digitalne strategije za efikasniji Supply Chaina.

IZRADA SCENARIJA U SUPPLY CHAINU

Želite bolje razumjeti supply chain i što vas čeka u budućnosti?

Nazovite konzultanta i riješite nedoumice, probleme i izazove ODMAH! Na tel. +385 91 222 0123 ili na mail: info@logiko.hr. Ugodan nastavak dana!

LOGIKO TIM


VI BIRATE METODOLOGIJU:

Konzalting projekti

Postoje tri modaliteta kako konzultant može pomoći klijentu:

  • Iz pozicije stručnjaka u kojoj govori klijentu što i kako da napravi
  • "Prodajući" klijentu rješenja ili set alata koje konzultant preferira i zna koristiti
  • Angažirajući klijenta u proces koji će na kraju biti shvaćen kao koristan od strane klijenta i od strane konzultanta.
Learn More

Prilagođene radionice 

Načini na koje možemo utjecati na uspješnost prilagođene edukacije:

  • Uspostaviti okruženje koje je pogodno za učenje i motivaciju.
  • Pružiti relevantan sadržaj na zanimljiv i zabavan način.
  • Odgovoriti na pitanja i prilagoditi odgovore okolnostima te dati osobne primjere iz prakse. 
  • Uključiti polaznike da se teme prilagode njihovim okolnostima i problemima. 
  • Pažljivo  se  pripremiti, ali i prilagoditi ad-hoc, na licu mjesta.
Learn More

Coaching & Mentoring

Jedna od mudrosti kojima se rukovodimo u LOGIKU je ona kineska poslovica: "Ako želiš nekoga nahraniti za jedan dan, daj mu ribu, ako ga želiš nahraniti za cijeli život, nauči ga loviti ribu."  I to je coaching.

 U svijetu brzih promjena, potrebni su nam ljudi i profesionalci koji se mogu nositi sa svim izazovima koji se pojavljuju, proaktivno, bez straha i veoma produktivno.

Learn More

KLIJENTI POTVRĐUJU:

"Logiko je prava adresa za vas!"

Antonio je uspio u tri mjeseca ono što mi u kompaniji pokušavamo već godinama.

Dejan Milovanović, Direktor, Auto Milovanović Grupa

"...napravili smo kvantni skok u produktivnosti i efikasnosti!"

Toni Grubišić, Direktor, FRIGO PLUS

"...bio je motor za pokretanje promjena!" - 

Hristina Funa, Direktorica, SINPEKS - Makedonija

"...dramatično nam je unaprijedio cash-flow..."

Edvard Varda, Direktor, Zoo Hobby