
“…Antonio has demonstrated that he is a competent consultant who thinks deeply about his clients’ challenges and unfailingly works in their best interests at all times to ensure that their condition is improved by working with him to achieve their business objectives…”
– Patrick Daly, Managing director, Alba Logistics
Usluge koje pruža Logiko kroz poslovno savjetovanje i optimizaciju procesa su konkretne i podržavaju strateške ciljeve klijenata, Tako na primjer
- Povećanje profitabilnosti kroz produktivnost procesa i efikasnosti poslovanja u supply chainu,
- Podržavanje rasta kroz preciznije planiranje i povećanje kapaciteta proizvodnje i logistike te
- Unaprjeđenje cash-flowa kroz optimizacija zaliha i zamjena zaliha za informacije, know-how i gotovinu
Smanjenje troškova uz istovremeni rast i zadržavanje razine usluge koju zahtijevaju kupci je jedan od TOP zahtjeva svakog menadžere i poduzetnika te je to u korjenu Logiko Consultinga…
Odnos je ključ
U odnosu konzultanta i klijenta je zapravo najvažnija riječ “odnos”. Bez pravog i iskrenog odnosa između klijenta – onoga kojem se pomaže i konzultanta – onoga koji pomaže, nema mogućnosti suradnje. Iz tog razloga gotova konzultantska rješenja koja se skidaju sa police, ne mogu imati efekta i nikada neće biti implementirana jer se na prvim razgovorima pričalo o rješenjima, a ne o ciljevima i vrijednostima koje klijent želi postići.
Skoro svaki puta kada dođem na jedan od prvih razgovora s klijentom budem suočen sa pitanjem da li i kakvo iskustvo imam u njihovoj branši. To nije prava zapreka za proces konzultacija već jednostavno ispitivanje, da li ćemo pokloniti naše povjerenje ili ne. Povjerenje je temelj za izgradnju odnosa, a bez odnosa nema suradnje. Odnosno ako i ima suradnje , ona neće završiti kvalitetnom pomoći klijentu, bilo iz razloga da će predložene akcije biti neadekvatne, bilo da na kraju neće biti implementirane.
Doktor i pacijent
Sljedeći model suradnje između klijenta i konzultanta je onaj kojeg možemo usporediti sa doktor-pacijent odnosom. Klijent pozove konzultanta da pregleda firmu ili pojedine dijelove da se vidi kako funkcionira te da donese i uvede određene alate koje treba implementirati.
Kod ovog modaliteta ima nekoliko bitnih stvari koje treba napomenuti. Najprije možemo primijetiti da u ovom slučaju klijent ima još manje kontrole nad cijelim procesom. Isto tako konzultant da bi bio od pomoći u ovom modelu mora provesti jako puno vremena na licu mjesta i sakupiti informacije iz više različitih izvora kako bi bio siguran da će rješenje koje predloži biti adekvatno. Metode koje koristim u ovakvom modu konzultacija uključuju, ali nisu ograničene na:
- Promatranje procesa koji želimo unaprijediti
- Razgovor sa upravom (klijentom ili sponzorom projekta)
- Razgovor sa direktnim voditeljem (vlasnikom) procesa
- Neformalni razgovor sa radnicima u tom procesu
- Formalna radionica i njezini rezultati
- Rezultati analize podataka
- Rezultati anonimne ankete
Osnovno pravilo je da nikad ne vjerujete određenoj pojavi ili informaciji koju ste dobili samo na jednom od izvora ili gore navedenih metoda. Svaku informaciju, pogotovo ako se radi o usmenoj opservaciji nekog od članova tima, radnika ili čak od uprave , treba provjeriti iz nekoliko izvora. Tek kada bude potvrđen uzorak ponašanja kroz nekoliko ili sve metode skupljanja informacija, možemo stvarati zaključke i davati prijedloge rješenja.
Dijagnoza je intervencija
Treći model za odnos i suradnju klijenta i konzultanta je konzultiranje kroz proces (“process consultation”). Proces konzultiranja nije tehnologija ili skup intervencija za rad s grupama, niti samo neki model za savjetovanje. To nije zanimanje ili stalni posao. Umjesto toga, to je filozofija “pomaganja” te tehnologija i metodologija kako biti od pomoći.
Jednom kada je odnos učinkovite pomoći sa klijentom razvijen, klijent i konzultant zajedno mogu dijagnosticirati situaciju i razviti odgovarajuće lijekove. Naglasak je, zapravo, na “procesu”, jer je važnije, ili barem jednako važno, kako su stvari učinjene među ljudima i skupinama, nego ono što je učinjeno.
Zapravo bi na početku svakog procesa pomaganja trebalo koristiti ovaj modalitet. Jedan od razloga je i taj što je i samo dijagnosticiranje zapravo intervencija. Odnosno, intervencija u procesu konzultacija započinje puno prije nego što se to misli – Zapravo je već počela.
LOGIKO STRATEŠKE USLUGE U SUPPLY CHAINU:
SUPPLY CHAIN STRATEGIJE
Kako razraditI supply chain strategije koja će vam pomoći ostvariti vaše cilljeve?
MAPIRANJE SUPPLY
CHAINA
Da bi prevladali kompleksnost lanca opskrbe, treba ga mapirati napraviti jednostavan model .
DIGITALNA STRATEGIJA
Digitalizacija procesa i napredne digitalne strategije za efikasniji Supply Chain.
IZRADA SCENARIJA
Želite bolje upravljati neizvjesnostima u supply chainu budućnosti?
LOGIKO TAKTIČKE USLUGE U SUPPLY CHAINU:
PLANIRANJE PROIZVODNJE
Kako rasti i povećati prihode uz zadržavanje razine usluge prema vašim kupcima?
OPTIMALNE ZALIHE
Kako unaprijediti cash-flow i protok roba i informacija kroz supply chain management?
OPTIMIZACIJA PROIZVODNJE
Kako povećati produktivnost? – Praktični vodič za lidere u proizvodnji
EFIKASNA LOGISTIKA
Kako postići da logistika i skladište bude brzo i munjevito u svojim operacijama?
Kako ubrzati RAST kompanije?
Planiranje proizvodnje
Optimalna veličine serije daje optimalan odnos između troškova pripreme proizvodnje i troškova zaliha.
Pravilno planiranje materijalnih potreba je srce planiranja proizvodnje, koje utječe na točne potrebe za poluproizvodima, sirovinama, ambalažom u skladištima i halama.
Ako znamo dobro planirati i terminirati kapacitete, smanjit ćemo vremena čekanja i stvoriti uštede proizvodnji, postati efikasniji i produktivniji te ukloniti uska grla.
Upravljanje kapacitetima
Prema definiciji ekonomija je znanost upravljanja oskudnim resursima, a kapacitet je ne samo oskudan nego skup i sve važniji resurs. Da bi optimizirali korištenje ovog resursa i da bi kapacitete svojeg poslovanja povećali bez velikih investicija u tehnologiju stoje nam na raspolaganju barem tri načina:
- Izbacivanje viškova iz procesa,
- Produktivnost i
- Obrtaj imovine.
Kako povećati PROFITABILNOST i CASH-FLOW?
Efikasni procesi
Svi se zaklinju u to da su ljudi najvrjedniji resurs, nazivaju ga još i ljudski kapital i stvarano on to i je. Nova ekonomija je stvarno zasnovana na ljudima ili onome što je Peter Drucker nazivao radnicima znanja. Međutim postoje i oni poslovi koji još uvijek imaju određenu ručnu komponentu i te poslove je potrebno organizirati na način da budu što efikasniji. U tom smislu ljudski rad se treba gledati u kombinaiji sa procesom.
Povećanje efikasnosti kroz poboljšanje i optimizaciju procesa. Efikasnost je omjer izlaza i ulaza. Efikasnije tvrtke proizvode više proizvoda ili usluga s manje resursa.
Optimizacija je proces poboljšanja učinkovitosti u poduzećima i može se postići poboljšanjem procesa, ulaganjem u tehnologiju i unapređenjem vještina zaposlenika.
Optimizacija zaliha
Materijal kao resurs je bio uvijek važan pa i sada trošak materijala čini veliki dio ukupnih troškova u proizvodnim i distributerskim (trgovačkim) kompanijama. Nekoliko je slojeva kroz koje možemo gledati ovaj resurs.
- S jedne strane ovdje možemo gledati na asortiman.
- Sljedeći sloj su nabavni troškovi. Ogroman je utjecaj nabavne cijene na ukupni profit poduzeća.
- Na kraju sve to završi na zalihama i one ćine zbroj cijelog asortimana, cijene i količine.
Svi se slažemo da je Cash-Flow krvotok poduzeća i da je krajnji cilj poslovanja da se gotovina koju smo uložili u biznis ponovo vrati u gotovinu. Ovaj ciklus gotovine me neizmjerno podsjeća na ciklus koji se događa u prirodi …