McKinsey definira produktivnost kao količinu vrijednosti stvorenu za svaki radni sat u tvrtki. Pitanje je samo kako nazivate vrijednost u svojoj tvrtki. Drugim riječima, produktivnost je količina posla koji vaš zaposlenik može obaviti u jednom danu/satu i može odrediti može li tvrtka povećati plaće svojim zaposlenicima ili uopće nastaviti s radom.
Postoji i kapitalna produktivnost koju treba uzeti u obzir, a to je mjera koliko se dobro koristi fizički kapital – poput nekretnina, opreme i zaliha – kako bi se generirao output kao što su dobra i usluge.
Nakon rasta prodaje odnosno prihoda, profit je jedna od najvažnijih stvari za svakog poduzetnika, menadžera i vlasnika. Profit zapravo predstavlja srž svakog poduzetničkog pothvata. Ako nema profita, poduzetnik ne može ostvariti svoju misiju, bila ona sebična ili velikodušna; bilo da se odnosi na privatno bogatstvo ili na dobrobit zajednice i društva.
Zadatak svakog profitno usmjerenog poduzeća je ostvariti profit kako bi potom postiglo svoj viši cilj. Kako postići profitabilnost? Postoje različite metode koje ovise o vrsti poduzeća i industriji. Dva su načina na koje se može utjecati na profitabilnost tvrtke.
EFIKASNI PROCESI
Svi se zaklinju u to da su ljudi najvrjedniji resurs, nazivaju ga još i ljudski kapital i stvarano on to i je. Nova ekonomija je stvarno zasnovana na ljudima ili onome što je Peter Drucker nazivao radnicima znanja. Međutim postoje i oni poslovi koji još uvijek imaju određenu ručnu komponentu i te poslove je potrebno organizirati na način da budu što efikasniji. U tom smislu ljudski rad se treba gledati u kombinaiji sa procesom.
Povećanje efikasnosti kroz poboljšanje i optimizaciju procesa. Efikasnost je omjer izlaza i ulaza. Efikasnije tvrtke proizvode više proizvoda ili usluga s manje resursa.
Optimizacija je proces poboljšanja učinkovitosti u poduzećima i može se postići poboljšanjem procesa, ulaganjem u tehnologiju i unapređenjem vještina zaposlenika.
KAKO POVEĆATI PROFITABILNOST?
LOGISTIČKI PROCESI
Svi znamo da kupci obožavaju kada im njihova narudžba stiže u najkraćem roku i prije nego su se nadali. Znamo i da smo mi zadovoljni kada obavimo sve naloge u regularno radno vrijeme. Isto tako znamo da to nekada nije moguće jer dolaze dani sezone kada se broj naloga i transakcija na skladištu poveća iza više od tri puta u odnosu na prosjek.
Kako dakle ubrzati skladišne operacije kako bi i u vrijeme sezone stizali na vrijeme i da kupci budu zadovoljni?
Da bi naša logistika bila brza mora biti FAST! Dakle, riječ FAST znači brzo, ali istovremeno predstavlja i …
PROIZVODNI PROCESI
Proizvodne kompanije se danas nalaze pred novim izazovima, koje nameće tržišno okruženje kao što su: globalna nestabilnost uzrokovana krizom; potražnja za robom u ograničenim serijama ili za sve većim brojem različitih modela; veoma brze promjene na tržištu; nevjerojatnu konkurenciju jeftinih proizvoda sa istoka i luksuznih sa zapada. Da bi mogli odgovoriti na ove izazove moramo izvlačiti maksimum dobiti iz svakog proizvoda i minimizirati troškove na najmanju moguću mjeru.
Da li znamo koliki su nam troškovi proizvodnje? Koje troškove treba rezati, a koje NE? Koje su optimalne serije proizvodnje? Koji je optimalan asortiman?
SUSTAV NAGRAĐIVANJA
Povećanje produktivnosti zaposlenih i motivacije ljudi. Produktivnost je mjera koliko učinkovito se koriste resursi za stvaranje proizvoda ili usluga. Povećanje produktivnosti može dovesti do smanjenja troškova, povećanja profita i poboljšanja konkurentnosti.
Kada shvatimo da je produktivnost naših zaposlenika udarna snaga koja utječe na cash-formulu našeg poduzeća onda smo tek na početku. Jer svijest da nam nešto treba je prvi ili nulti korak u procesu da se nešto i dogodi, napravi odnosno pokrene neka akcija.
“Postoji jedan posao koji niti jedan lider ne bi smio delegirati – a to je postaviti PRAVE LJUDE NA PRAVA MJESTA.”
– Larry Bossidy i Ram Charan u knjizi Execution – The Discipline of Getting Things Done
Smanjenje troškova i efikasnost procesa
Svakako moramo preporučiti konzultante kompanije LOGIKO koji su uspjeli:
- stabilizirati ukupno poslovanje kroz optimizaciju procesa
- smanjiti skrivene troškove u proizvodnji te optimizirati indirektne troškove
- pronaći i bolje iskoristiti skrivene kapacitete u proizvodnji i nabavi…”
“…Kao dodatni benefit uspjeli su nešto prilično “nevjerojatno” – Ostvariti integracije među timovima prodaje, nabave i proizvodnje, koji su za rezultat imali preciznije planove i veće iskorištenje kapacita.”
– Ivan Kodrić
Direktor, LIM – SAMOBOR
“Tehnike u upravljanju zalihama i skladištem koje nas je Antonio Zrilić naučio su dramatično poboljšale razumijevanje logistike.
– Rajko Stanek,
Gospodin Zrilić nam je pomogao da bolje sagledamo cjelokupnu logističku situaciju. Pružio nam je gomilu prijedloga koje smo pretočili u plan akcija te ubrzali protok robe na skladištu. Nivo usluge prema našim kupcima je također dramatično porastao…“
Direktor, ITALCRO d.o.o. Pula