ČAROBNJAK ZA PROFIT


SVE ŠTO KUPAC NE PLAĆA JE VIŠAK!

"Troškovi ne postoje da bi se računali. Troškovi postoje da bi se eliminirali."

Taiichi Ohno 

McKinsey definira produktivnost kao količinu vrijednosti stvorenu za svaki radni sat u tvrtki. Pitanje je samo kako nazivate vrijednost u svojoj tvrtki. Drugim riječima, produktivnost je količina posla koji vaš zaposlenik može obaviti u jednom danu/satu i može odrediti može li tvrtka povećati plaće svojim zaposlenicima ili uopće nastaviti s radom.

Postoji i kapitalna produktivnost koju treba uzeti u obzir, a to je mjera koliko se dobro koristi fizički kapital – poput nekretnina, opreme i zaliha – kako bi se generirao output kao što su dobra i usluge.

Nakon rasta prodaje odnosno prihoda, profit je jedna od najvažnijih stvari za svakog poduzetnika, menadžera i vlasnika. Profit zapravo predstavlja srž svakog poduzetničkog pothvata. Ako nema profita, poduzetnik ne može ostvariti svoju misiju, bila ona sebična ili velikodušna; bilo da se odnosi na privatno bogatstvo ili na dobrobit zajednice i društva.

Zadatak svakog profitno usmjerenog poduzeća je ostvariti profit kako bi potom postiglo svoj viši cilj. Kako postići profitabilnost? Postoje različite metode koje ovise o vrsti poduzeća i industriji. Dva su načina na koje se može utjecati na profitabilnost tvrtke.


EFIKASNI PROCESI

Svi se zaklinju u to da su ljudi najvrjedniji resurs, nazivaju ga još i ljudski kapital i stvarano on to i je. Nova ekonomija je stvarno zasnovana na ljudima ili onome što je Peter Drucker nazivao radnicima znanja. Međutim postoje i oni poslovi koji još uvijek imaju određenu ručnu komponentu i te poslove je potrebno organizirati na način da budu što efikasniji. U tom smislu ljudski rad se treba gledati u kombinaiji sa procesom.

Povećanje efikasnosti kroz poboljšanje i optimizaciju procesa. Efikasnost je omjer izlaza i ulaza. Efikasnije tvrtke proizvode više proizvoda ili usluga s manje resursa.

Optimizacija je proces poboljšanja učinkovitosti u poduzećima i može se postići poboljšanjem procesa, ulaganjem u tehnologiju i unapređenjem vještina zaposlenika.

KAKO POVEĆATI PROFITABILNOST?

LOGISTIČKI PROCESI

Svi znamo da kupci obožavaju kada im njihova narudžba stiže u najkraćem roku i prije nego su se nadali. Znamo i da smo mi zadovoljni kada obavimo sve naloge u regularno radno vrijeme. Isto tako znamo da to nekada nije moguće jer dolaze dani sezone kada se broj naloga i transakcija na skladištu poveća iza više od tri puta u odnosu na prosjek.

Kako dakle ubrzati skladišne operacije kako bi i u vrijeme sezone stizali na vrijeme i da kupci budu zadovoljni?

Da bi naša logistika bila brza mora biti FAST! Dakle, riječ FAST znači brzo, ali istovremeno predstavlja i …

PROIZVODNI PROCESI

Proizvodne kompanije se danas nalaze pred novim izazovima, koje nameće tržišno okruženje kao što su: globalna nestabilnost uzrokovana krizom; potražnja za robom u ograničenim serijama ili za sve većim brojem različitih modela; veoma brze promjene na tržištu; nevjerojatnu konkurenciju jeftinih proizvoda sa istoka i luksuznih sa zapada. Da bi mogli odgovoriti na ove izazove moramo izvlačiti maksimum dobiti iz svakog proizvoda i minimizirati troškove na najmanju moguću mjeru.

Da li znamo koliki su nam troškovi proizvodnje? Koje troškove treba rezati, a koje NE? Koje su optimalne serije proizvodnje? Koji je optimalan asortiman?

SUSTAV NAGRAĐIVANJA

Povećanje produktivnosti zaposlenih i motivacije ljudi. Produktivnost je mjera koliko učinkovito se koriste resursi za stvaranje proizvoda ili usluga. Povećanje produktivnosti može dovesti do smanjenja troškova, povećanja profita i poboljšanja konkurentnosti.

Kada shvatimo da je produktivnost naših zaposlenika udarna snaga koja utječe na cash-formulu našeg poduzeća onda smo tek na početku. Jer svijest da nam nešto treba je prvi ili nulti korak u procesu da se nešto i dogodi, napravi odnosno pokrene neka akcija.


“Postoji jedan posao koji niti jedan lider ne bi smio delegirati – a to je postaviti PRAVE LJUDE NA PRAVA MJESTA.”

Larry Bossidy i Ram Charan u knjizi Execution – The Discipline of Getting Things Done

Smanjenje troškova i efikasnost procesa

Svakako moramo preporučiti konzultante kompanije LOGIKO koji su uspjeli:

  • stabilizirati ukupno poslovanje kroz optimizaciju procesa
  • smanjiti skrivene troškove u proizvodnji te optimizirati indirektne troškove
  • pronaći i bolje iskoristiti skrivene kapacitete u proizvodnji i nabavi…”

“…Kao dodatni benefit uspjeli su nešto prilično “nevjerojatno” – Ostvariti integracije među timovima prodaje, nabave i proizvodnje, koji su za rezultat imali preciznije planove i veće iskorištenje kapacita.”

Ivan Kodrić
Direktor, LIM – SAMOBOR

“Tehnike u upravljanju zalihama i skladištem koje nas je Antonio Zrilić naučio su dramatično poboljšale razumijevanje logistike.
Gospodin Zrilić nam je pomogao da bolje sagledamo cjelokupnu logističku situaciju. Pružio nam je gomilu prijedloga koje smo pretočili u plan akcija te ubrzali protok robe na skladištu. Nivo usluge prema našim kupcima je također dramatično porastao…

Rajko Stanek, 
Direktor, ITALCRO d.o.o. Pula

Nazovite konzultanta i riješite nedoumice, probleme i izazove ODMAH! Na tel. +385 91 222 0123 ili na mail: info@logiko.hr. Ugodan nastavak dana!

LOGIKO TIM