Kako postići da skladište bude brzo i munjevito u svojim operacijama? Svi znamo da kupci obožavaju kada im njihova narudžba stiže u najkraćem roku i prije nego su se nadali. Znamo i da smo mi zadovoljni kada obavimo sve naloge u regularno radno vrijeme. Isto tako znamo da to nekada nije moguće jer dolaze dani sezone kada se broj naloga i transakcija na skladištu poveća iza više od tri puta u odnosu na prosjek.
Dizajn novog skladišta ili DC-a
Planiranje prostora: Dizajn optimalnog rasporeda koji maksimizira iskorištenje prostora i minimizira gubitak vremena i troškove kretanja.
Izbor opreme: Izbor prave opreme za skladištenje i rukovanje materijalima.
Integracija: Osiguranje da svi sustavi u vašem skladištu, uključujući sustav upravljanja skladištem (WMS), sustav upravljanja zalihama i ERP sustav, kompatibilni i efikasno komuniciraju.
Redizajn postojećeg skladišta ili DC-a
Analiza procesa: Procjena trenutnih procesa u skladištu i identifikacija područja za poboljšanje.
Optimizacija toka materijala kroz vaše skladište kako biste smanjili gubitak vremena i troškove.
Poboljšanje ergonomije: pomoć da stvorite ergonomskije radno okruženje za vaše zaposlenike, što će dovesti do povećane produktivnosti i smanjenja rizika od ozljeda.
Optimizacija procesa unutar skladišta
Upravljanje zalihama: Pomoć kod razvoja strategije upravljanja zalihama koja će optimizirati razine zaliha, smanjiti troškove skladištenja i osigurati dostupnost robe.
Odabir i pakovanje: Pomoć kod optimizacije procesa komisioniranja i pakovanja kako biste poboljšali točnost i brzinu ispunjavanja narudžbi.
Dostava: Pomoć da optimizirate procese dostave kako biste smanjili troškove i poboljšali zadovoljstvo kupaca.
Kako dakle ubrzati skladišne operacije kako bi i u vrijeme sezone stizali na vrijeme i da kupci budu zadovoljni? Da bi naše skladište bilo brzo mora biti FAST! Dakle, riječ FAST znači brzo, ali istovremeno predstavlja i skraćenicu za ono što će nam pomoći da naše skladište i skladišne operacije postanu brzo poput munje:
- FLOW ili PROCES
- ACCESSIBILITY ili PRISTUP
- SPACE ili PROSTOR
- THROUGHPUT ili PROTOK
Kako pomažemo u poboljšanju procesa u skladištu:
FLOW ili
PROCES
Prva u nizu komponenata FAST skladišta je PROCES. On predstavlja procesuiranje i balansiranje zadataka od kojih se sastoji proces izdavanja robe koji je najviše odgovoran za to da kupac dobije robu na vrijeme i da naš posao bude završen na vrijeme. Proces se sastoji od nekoliko faza koje obavljaju svaka za sebe dijelove koji zajednički čine cjelinu, ali kada ih razdvojimo lakše možemo analizirati njihove aktivnosti.
Na koje situacije treba obratiti pažnju:
- Eliminacija uskih grla i balansiranje kapaciteta procesa u skladištu
- Koje picking strategije i taktike su optimalne za vaše skladište?
- ‘Pick Face’ menadžment – koja je točka produktivnosti pickinga?
- Kako organizirati povratnu logistiku u vašoj kompaniji?
Osnovno pravilo kod procesa je da se svaki proces sastoji od aktivnosti koje dodaju vrijednost i koje kupac plaća (kao št je skupljanje naručene robe i pikiranje) i od aktivnosti koje ne dodaju vrijednosti odnosno koje čine čisti gubitak vremena i novaca (šetanje, čekanje, dvostruko manipuliranje isl.). Ideja je da iz procesa treba izbaciti sve viškove i gubitke. Da bi to mogli napraviti moramo pažljivo promatrati procese, mapirati ih te ukloniti sve kritične točke.
“ZAPAMTITE: Vaš voditelj logistike i skladišta upravlja sa većinom vaše imovine (skladište, oprema, zalihe…)!”
– LOGIKO TIM
Kako pomažemo u poboljšanju pristupa robi u skladištu:
ACCESSIBILITY ili
PRISTUP
ACCESSIBILITY ili PRISTUP – druga komponenta brzog skladišta je PRISTUP. Ovdje mislimo na pristup robi koji mora biti neometan zbrkom, ne složenom robom ili neorganiziranošću. Glavni aduti su nam ovdje ergonomija i usklađivanje slaganja robe sa frekvencijom naručivanja. Trebamo tako složiti robu da operaterima u skladištu bude na optimalnoj putanje kojom se inače služe. Tu se služimo alatima kao što su Paretovo pravilo i ABC analiza te pravila ergonomije.
Na koje situacije treba obratiti pažnju:
- Kontrola lokacija robe i njezin raspored po skladištu
- Kako redizajnirati odnosno povećati kapacitet postojećeg skladišta?
- Kako primijeniti KAIZEN filozofiju i LEAN alate u skladištu?
- Kako redizajnirati odnosno povećati kapacitet postojećeg skladišta?
- Koji su znakovi lošeg gospodarenja u skladištu?
“Faktori koji najviše utječu na troškove skladišta su: RASPORED (layout) skladišta, VJEŠTINE i motivacija ljudi, PROCESI i metode te ALATI (tehnologija) kojima se služe…”
– LOGIKO TIM
Kako pomažemo u poboljšanju boljem iskorištenju skladišnog prostora:
SPACE ili
PROSTOR
Sljedeći element u nastojanju ubrzanja skladišnog poslovanja je PROSTOR. Prostor je od pamtivijeka bio, i u mnogo slučajeva, ostao fetiš kod profesionalaca u logistici. Iako će to možda zvučati neobično (da ne kažem heretički), osnovna funkcija modernog skladišta nije skladištenje robe…
Na koje situacije treba obratiti pažnju:
- Kontrola lokacija robe i njezkin raspored po skladištu
- Kako primijeniti KAIZEN filozofiju i LEAN alate u skladištu?
- Koji su znakovi lošeg gospodarenja u skladištu?
Osnovna funkcija skladišta je izlaz robe sa skladišta. Možda je skladište nekada i služilo tome da se roba skladišti na duži rok (posebno u doba kada je većina industrije bila vezana uz poljoprivredne cikluse). Danas imamo jednu sasvim drugačiju strukturu industrije i glavni cilj nije skladištenje robe nego da se ta roba na što efikasniji način izbaci iz skladišta na mjesto njezine upotrebe.
S obzirom da funkcija skladišta određuje njegov dizajn i raspored prostora mi moramo taj prostor i njegov dizajn prilagoditi funkciji izlaza robe, a ne čuvanja robe na dugi rok. Zašto sve ovo govorim?
Kako smo mi još uvijek mentalno debelo zaglibili u poljoprivrednom dobu, većina kompanija koje grade skladišta žele napuniti skladište sa regalima bez da razmišljaju o manipulaciji koja bi trebala imati prioritet u razmišljanju.
“Mi pomažemo da uštedite na prostoru, smanjite troškove i povećate kapacitete logistike – Zašto ulagati u novo skladište ako u postojećem ima potencijala za povećanje kapaciteta i bolje iskorištavanje prostora i ljudi?“
– LOGIKO TIM
Kako pomažemo u povećanju protoka u skladištu?
THROUGHPUT ili
PROTOK
PROTOK je zadnji element u ovih 4P koji predstavljaju brzo skladište. Protočnost samog skladišta je krvotok koje mu daje život i ako nema protoka dolazi do uskih grla i začepljenja koje mogu dovesti do infarkta. Ako želimo izbjeći stanje infarkta moramo paziti na produktivnost skladišta i mjeriti ju. Najprije moramo znati kakvi smo trenutno, a zatim trebamo postaviti realne ciljeve gdje želimo biti i onda raditi na tome da to postignemo. Naravno, da nam je ovdje najvažniji ljudski faktor jer tu se radi o tome koliko smo iskoristili resurse. Treba raditi benchmark i pažljivo postavljati ciljeve produktivnosti koje želimo postići.
Na koje situacije treba obratiti pažnju:
- Eliminacija uskih grla i balansiranje kapaciteta procesa u skladištu
- Kako povećati protok robe kroz skladište?
- Koje su najbolje prakse za bolju propusnost skladišta?
- Kako optimalno upravljati dokovima (ulazno-izlaznim rampama)?
- Koja tehnologija je optimalna za komisioniranje (picking) za vaše skladišne operacije?
“Ubrzanjem procesa u logistici i time skraćivanjem vremena od narudžbe kupca do isporuke, ubrzavamo kompletno poslovanje i utječemo na poboljšanje cash-flowa.“
– LOGIKO TIM
Još neka važna pitanja u logistici
Kontroling i mjerenje u logistici:
- Koji KPI-jevi su optimalni za vaše skladište i kako ih odrediti?
- Usklađivanje KPI-jeva sa strategijom poduzeća
- Kako povećati produktivnost radnika u skladištu?
100% točne zalihe svaki puta:
- Kako smanjiti troškove netočnih zaliha?
- Kako implementirati cikličke odnosno kontinuirane inventure?
- Kako smanjiti greške u skladištu?
Izazovi u vođenju ljudi u logistici:
- Kako Skills matrica pomaže u strategiji, taktici i operacijama u logistici?
- Kako se boriti sa fluktuacijom i zadržati najbolje ljude?
- Fluktuacija vs. rutina
CASE STUDY: Ubrzanje logistike ITALCRO – Pula:
“Tehnike u upravljanju zalihama i skladištem koje nas je Antonio Zrilić naučio su dramatično poboljšale razumijevanje logistike.
Rajko Stanek, Direktor prodaje, ITALCRO d.o.o. Pula
Gospodin Zrilić nam je pomogao da bolje sagledamo cjelokupnu logističku situaciju. Pružio nam je gomilu prijedloga koje smo pretočili u plan akcija te ubrzali protok robe na skladištu. Nivo usluge prema našim kupcima je također dramatično porastao…“
Za kompanije koji žele nešto više –
naručite inhaus radionicu!
Kupci obožavaju EFIKASNU LOGISTIKU! Na ovoj interaktivnoj radionici naučit ćete kako postići da skladišne operacije djeluju brzinom svjetlosti u cilju maksimiziranja prodaje i profita, da povećate točnost skladišta do 99,99% i da postanete LOGISTIČKI AKCELERATOR poduzeća.