U nekim pregovorima, vi i vaš dobavljač imate različite stavove te zbog toga mislite da ne postoji prilika za suradnju, ali ova tri koraka dovest će vas do win-win situacije.
1. Obje strane dijele zajedničke interese.
Ako interes gledamo kao potrebu koju želimo zadovoljiti u kojoj je pozicija scenarij kojim želimo zadovoljiti taj interes. Na primjer, dobavljač želi ostvariti 20% marže od njegove prodaje za vašu organizaciju. Njegova pozicija je ta da želi naplatiti 5 kn po jedinici. Vaš interes može biti 10% uštede troškova, a vaša pozicija da dobavljač treba smanjiti cijenu za 4,5 Kn. Ako ste došli do slijepe ulice, vrijeme je da raspravljate o interesima prije nego o pozicijama.
2. Brainstormingom identificirati rješenje
Nakon što ste raspravili o interesima, zamolite dobavljača da poradi s vama na mogućim scenarijima kojim će obje strane zadovoljiti vlastite interese. Za sada cilj nije pronaći savršeno rješenje, ali je potrebno prikupiti nekoliko različitih ideja koje će dovesti do najboljeg rješenja. Pritom ne morate uvijek vi govoriti, već ponekad pustite dobavljača da predstavi svoju ideju. Na primjer, dobavljač može reći: „Ja mogu staviti cijenu 4,50 kuna, ako se vi odlučite za jednu ambalažu umjesto za dvije.“ U ovom slučaju dobavljač može dobiti svojih 20% marže, a vi možete uštedjeti na troškovima.
3. Zajednički odabrati najbolje rješenje
Nakon brainstorminga, eliminiraju se nepotrebni prijedlozi te će se izvući nekoliko potencijalnih rješenja koja sadrže interese obiju strana.
Zajedničkim snagama potrebno je odabrati onaj dogovor kojim će obje strane osjećati pobjedu.