Što je razina usluge koju pružamo kupcima? Kako je možemo mjeriti i kako na osnovu razine usluge možemo definirati politiku zaliha?
Kako je politika zaliha niti razina usluge do sada jako rijetko bila striktno određena, u nastavku objavljujemo popis faktora sigurnosti (usluge) na osnovu kojih se izračunavaju sigurnosne zalihe. Prilikom izračuna sigurnosnih zaliha, treba odrediti razinu usluge od (90% ili 98%) koju želimo pružiti svojim kupcima za određeni proizvod ili kao polaznu točku za Vašu analizu kako bi znali koliko će Vas određeni cilj zadovoljstva kupoaca koštati u troškovima držanja zaliha. Kako nisu svi artikli jednako bitni za Vas odnosno za Vaše kupce i razina usluge, a time i faktor sigurnosti bit će različit od artiukla do artikla. Kao pomoć u određivanju razine usluge (faktora usluge) za pojedine artikle može nam poslužiti klasifikacija prema ABC analizi ili još bolje ABC/XYZ analizi (to je način na koji LOGIKO određuje potrebnu razinu usluge u programu 7 steps optimizer).
Faktor sigurnosti (usluge):
Nivo usluge / Faktor usluge
50% 0
55% 0,125661347
60% 0,253347103
65% 0,385320466
70% 0,524400513
75% 0,67448975
80% 0,841621234
81% 0,877896295
82% 0,915365088
83% 0,954165253
84% 0,994457883
85% 1,036433389
86% 1,080319341
87% 1,126391129
88% 1,174986792
89% 1,22652812
90% 1,281551566
91% 1,340755034
92% 1,40507156
93% 1,475791028
94% 1,554773595
95% 1,644853627
96% 1,750686071
97% 1,880793608
98% 2,053748911
99% 2,326347874
99,5% 2,575829304
99,6% 2,652069808
99,7% 2,747781385
99,8% 2,878161739
99,9% 3,090232306
99,99% 3,719016485