fbpx

Može li konsolidacija dobavljača donijeti stvarne uštede?

Da li su uštede kroz konsolidaciju dobavljača samo mit?

Smanjenje broja dobavljača s kojima posluju je zajednički cilj svih odjela nabave. Većina vjeruje da provođenjem ove mjere kompanija štedi novac.

No, da li konsolidacija dobavljača zaista donosi uštede?

Odgovor je “možda”. Jednostavno smanjenje broja dobavljača koje koristite , sama po sebi, neće uštedjeti novac. Konsolidacija dobavljača zaista štedi novac samo kada se najmanje jedan od sljedeća tri rezultate ostvaruje:

Rezultat #1 – smanjen je broj zaposlenika u nabavi. Zaposleni u nabavi, salda kontima u knjigovodstvu te zaprimanju robe, rade s dobavljačima. Dakle, imati posla sa manje dobavljača bi trebalo značiti proporcionalno smanjenje broja zaposlenika – dakle, i troškova osoblja, zar ne? Možete tvrditi i da imati manje dobavljača znači osloboditi dio profesionalaca u nabavi da više rade strateške zadatke.
Rezultat #2 – Konsolidirana nabava omogućava pregovore za niže cijene. To je zlatno pravilo nabave: Veći volumeni poslovanja znače veće popuste. Isti volumen se isporučuje od manjeg broja dobavljača, te bi trebao biti pritisak za dobivanje i niže cijene.

Rezultat #3 – Smanjenje rada ili naplate na osnovu broja dobavljača. Nema mnogo primjera gdje se troškovi vežu uz broj dobavljača sa kojima radite. U nekim zemljama (u SAD-u na primjer) za određene poslove postoje propisi koji zahtijevaju da tvrtke podnose određeni obrazac za svakog dobavljača s kojim rade te trebaju potrošiti $ 600 ili više godišnje. Dakle, ako treba odraditi određeni zadatak ili učiniti trošak za svakog dobavljača, manje dobavljača će značiti manje zadataka za obaviti što će značiti manje troškove.

Jasno je, dakle, da konsolidacija dobavljača nije ušteda sama po sebi. Ako ste proveli, ili planirate provedbu konsolidacije dobavljača, budite sigurni da znate kako ćete ju usmjeriti na generiranje navedenih rezultata. Ako provodite konsolidaciju dobavljača samo radi smanjenja broja dobavljača, radite to iz krivih razloga.

www.logiko.hr

Komentiraj