Najveći trošak imovine je onaj ne korištenja… Skladište možemo usporediti s jetrom! Svi problemi prevelikih zaliha i neefikasnosti koje su očite se vide u skladištu, ali ti problemi nisu nastali samo u skladištu. da li ste svjesni da vaš skladištar upravlja ogromnom imovinom i da treba pomoć?
Zbog toga, ako želite povećati efikasnost imovine vaše kompanije, treba šire sagledati procese u skladištu u odnosu na poslovanje cijelog poduzeća.
Princip stvarnosti
Jack Welch, predsjednik kompanije General Electric, rekao je da je u poslovnom vođenju najvažniji takozvani “princip stvarnosti” koji se zasniva na potrebi traganja za istinom, bez obzira na to kamo će nas ona odvesti. “Prema svijetu se odnosite u skladu sa stvarnim stanjem stvari, a ne onako kako biste vi željeli da bude.” Kad god bi trebao riješiti neki problem ili poteškoću u General Electric-u, njegovo prvo pitanje bilo bi: “Koje je stvarno stanje stvari?”
Pitanje koje si trebate postaviti u vezi s Vašim skladištem je:
Kolika je stvarna efikasnost u Vašem skladištu?
Logistička obrada podataka
Temeljem logističkih podataka dobivenih iz vašeg ERP ili knjigovodstvenog sustava može se napraviti njihova obrada u svrhu analize specifičnosti vašeg posla i stvari koje se reflektiraju na skladišno poslovanje. Nakon rezultata analize moguća je optimizacija skladišnog poslovanja s konkretnim i specifičnim rješenjima, a u skladu s vašim potrebama.
Logistička obrada – preduvjet za:
- efikasan rad u skladištu što znači više rada – manje šetnje i traženja artikala po skladištu
- definiranje prijedloga informatičkog rješenja za skladište
Analize koje se provode u sklopu logističke obrade podataka:
- Analiza narudžbi (isporuka) i pojedinih pozicija daje nam uvid u sliku klijenata, prirodu njihova posla i naručivanja i daje podlogu za traženje optimalnog rješenja za efikasno komisioniranje
- Analiza artikala daje nam uvid u ponašanje artikala i podlogu za definiranje skladišnog layouta (rasporeda artikala) u odnosu na obrtajnost artikala
Rezultati logističke obrade podataka iskoristit će se u svrhu traženja skladišnog rješenja koja su specifična za Vaše poduzeće. Između ostaloga ove analize služe kako bi vam se ponudila sljedeća rješenja:
- Definiranje skladišnog layouta u odnosu na obrtajnost artikala
- Traženje najpogodnijeg rješenja za efikasnije komisioniranje
- Priprema za uvođenje informatičkog rješenja u skladištu
Možda trebate novo skladište
Mnogi djelatnici i voditelji skladišta kažu da im treba veće skladište jer im je ovo koje imaju pretrpano i u konstantnoj zbrci. Možda su i u pravu (pogotovo za ovaj dio o zbrci), ali ja uvijek postavim pitanje da li kojim slučajem imate previše zaliha na skladištu.
Ukoliko mislite da je ovo drugo (prevelike zalihe) kliknite ovdje i na tom linku ćete pronaći zanimljiva rješenja koja LOGIKO nudi u rješavanju tog problema.
U slučaju da stvarno trebate novo skladište slobodno se obratite nama da dođemo i predložimo Vam nekoliko BESPLATNIH savjeta glede izgradnje novog skladišta. Molimo Vas da ne napravite grešku kao neki koji su nas pozvali nakon što su izgradili skladišta… Tada je puno teže dati Vam najbolje rješenje jer su neke stvari već “zabetonirane”.
Jeste li razmišljali o outsourcingu?
Ako imate odličan proizvod koji Vaši kupci obožavaju, ali nemate niti prostora niti volje da se i dalje bavite skladištenjem, manipulacijom i otpremom vaše robe, možemo Vas upoznati s mogućnostima i pomoći Vam da kompletnu logistiku predate profesionalcima koji to rade najbolje i možda povoljnije…
Organizacija skladišta
Treba pronaći sve znakove lošeg gospodarenja skladištem kako bi se oni eliminirali te prilagoditi organizaciju skladišta zahtjevima tržišta. S druge strane, skladište ne postoji u poduzeću samo radi sebe, već kao servis za zadovoljavanje potreba kupaca. Da bi, dakle, definirali kako efikasno skladište treba izgledati moramo vidjeti što zapravo kupci žele i prilagoditi ga njihovim zahtjevima. Glavni zahtjevi kupaca su Prava roba na pravom mjestu, u pravoj kvaliteti i u pravo vrijeme.
Prava roba na pravom mjestu
U osnovi Kupci žele da im se dostavi ispravan proizvod tj. onaj koji su naručili. Postoji nekoliko faktora koji utječu na to da se kupcu ne dostavi ovaj proizvod. Ti faktori su:
- Načini kontrole lokacija na koje su proizvodi smješteni
- Načini identifikacije artikala i lokacija
- Izgled dokumenata za pikiranje
Prava količina
Sljedeća stvar koja je kupcima jako bitna je da dobiju onu količinu koju su u određenom trenutku naručili. dakle, ako su naručili 900 kutija nekog proizvoda onda očekuju da će i dobiti tu količinu – ne 890 kutija i ne 910 kutija nego 900. Faktori koji utječu na to da naše skladište bude sposobno isporučiti pravu količinu kupcu su sljedeći:
- Razina zaliha
- Ažurnost (točnost) zaliha
- Greške u brojanju
Prava kvaliteta
Da bi kupci dobili kvalitetan proizvod naše skladište treba imati kvalitetne procedure, kvalitetne dobavljače itd., ali postoje i konkretni faktori koji utječu na kvalitetu isporučenih proizvoda:
- Specifikacija pakiranja
- Kapacitet skladišta
- Stanje opreme
- Procedure u skladištu
Pravo vrijeme
Na kraju je bitno i to da taj proizvod stigne na vrijeme, a to znači da dođe što prije. U današnje vrijeme očekivanja kupaca su sve zahtjevnija i većina dobavljača si je postavila cilj isporuke u roku od 24 sata. Da bi se moglo poštivati ove rokove, a da su troškovi zaliha niski potrebna je velika vještina i efikasnost. Neki od faktora koji mogu utjecati na brzinu isporuke su:
- Kapacitet protoka skladišta (Upravljanje ulazno-izlaznim platformama)
- Raspored skladišta i isporuka
- Upravljanje lokacijama i pikiranjem
- Odnosi s prijevoznikom
Ovaj intenzivan program poboljšanja rada Vašeg skladišta idealan je za sve poduzetnike i tvrtke koji žele napraviti iskorak i ostaviti konkurenciju kilometrima iza sebe.
Isprobajte informatički program Stock optimizer koji služi kao podloga i pomoć projektu optimizacije zaliha i skladišta.
Ako mislite da bi Vaše skladište ono moglo biti puno efikasnije uz bolju organizaciju i djelomičnu ili potpunu automatizaciju procesa, pozovite nas na razgovor BEZ IKAKVE OBAVEZE. Mi ćemo na osnovu BESPLATNE snimke stanja procijeniti koliki je potencijal za UŠTEDU i SMANJENJE TROŠKOVA u logistici.
Za mjesec dana rada sa Vašim ljudima koji rade u skladištu i oko njega možemo postići zapanjujuće rezultate:
- Puno bolja iskoristivost prostora i produktivnost u skladištu
- Brže i točnije isporuke kupcima
- Manji troškovi držanja zaliha
- Lakše i brže naručivanje robe u nabavi
- Zadovoljnije kupce
Analizu Vaših logističkih podataka provest će vrhunski i iskusni profesionalci u logistici. Vi i vaši zaposlenici ćete moći razgovarati sa savjetnicima koji su svoje znanje stjecalii u vrhunskim međunarodnim kompanijama.
Što ćete Vi i vaši zaposlenici naučiti tijekom projekta:
- Definirati strukturu Vaših zaliha te strukturu narudžbi i isporuka na skladištu
- Identificirati “mrtve zalihe” u ranoj fazi i kako ih se učinkovito rješavati
- Odrediti koje i koliko artikala naručivati od dobavljača i držati ih na skladištu
- Koliko zaliha je potrebno za 99%-tno zadovoljstvo kupaca
- Koji su ključni pokazatelji vezani uz skladište i kako ih pratiti
- Kako održavati 99,99%-tnu točnost zaliha
- Kako skladište može pomoći u povećanju prodaje
Ovo su samo neki od faktora koji utječu na efikasnost Vašeg skladišta. Za kvalitetnu analizu kakav je potencijal Vašeg skladišta za SMANJENJE TROŠKOVA i UŠTEDE pošaljite nam e-mail e-mail i pozovite nas na neobavezan sastanak.
Skladište možemo usporediti sa jetrom! Svi problemi poduzeća se vide u skladištu,
ali oni nisu nastali u njemu.
LOGIKO Vam može pomoći za stvaranje efikasnog skladišta!