Već par godina se govori o nedostatku radne snage u Hrvatskoj i u Europi. Ista se stvar događa i preko bare u Americi. Na prošlogodišnjoj i na ovogodišnjoj SCM konferenciji u Zagrebu smo dosta govorili o ovoj temi. U nastavku vam nudimo listu savjeta za menadžere logistike koji trebaju pomoć u pronalaženju i zadržavanju radnika:
1. Pojednostavite proces zapošljavanja. Mnoge kompanije propuste dobre kandidate i talente iz razloga što im proces zapošljavanje predugo traje. U proceduru zapošljavanja se kreće dosta kasno u odnosu na trenutak kada se pojavi potreba za novim radnikom. To je dosta često povezano sa činjenicom da su poslodavci odnosno menadžeri neorganizirani i nepripremljeni. Ova situacija se mogla tolerirati kada je vladalo tržište potražnje radne snage. Prema nekim istraživanjima poslodavci uzimaju gotovo dva puna tjedna dulje nego što kandidati očekuju da bi proces trebao trajati. Ovo kašnjenje povezano sa slabom komunikacijom i nejavljanje statusa molbe iritira kandidate i oni se okreću novim prilikama. Ovdje postoji ogromna prilika za poslodavce da bolje pripreme natječaje i da smanje vrijeme zapošljavanja kako bi izbjegli propuštanje dragocjenih talenata.
2. Preusmjerite strategije zapošljavanja na pakete pogodnosti. Iako će plaće i dalje morati ostati konkurentne, tvrtke sve više trebaju evaluirati ostale benefite i koristi za zapošljavanje vrhunskih talenata. Plaća mora biti konkurentna, ali ona više nije dovoljna da bi zadržala radnike na trenutnim pozicijama.
3. Veći fokus na strategije zadržavanja radnika. U nastojanju da se istaknete u odnosu na vaše konkurente trebate signalizirati zaposlenicima da se ulaže u njihov profesionalni rast i razvoj. Nije dovoljno samo pronaći i zaposliti talente u kompaniji. Sve je važnije zadržati ih. Za to je potrebna dugoročna strategija razvoja.
4. Ponudite programe formalnog mentorstva s ciljem jačanja angažmana zaposlenika. Logistika je pogotovo ranjiva na to da se karijeru u skladištu i distribuciji shvaća samo kao stepenicu prema nekom drugom atraktivnijem poslu. Zato treba dizajnirati jasan razvoj karijere i pomoći talentima da se razvijaju i pružaju bolji angažman.
5. Prilagodite svoje poruke u fazi regrutiranja na način da budu upućene i usredotočene na žene nudeći prednosti i inicijative koje su posebno privlačne njima. Tako na primjer, ženama je bitno fleksibilno radno vrijeme, mentorstvo i mogućnosti treninga na poslu. Trebalo bi što bolje iskoristiti mogućnosti koje radno zakonodavstvo pruža po pitanju dodatnog posla i pola radnog vremena.
6. Provodite programe vođenja za žene koje rade na razvoju njihovih vještina i povezuju ih sa voditeljima i voditeljicama u industriji. Ovo je još jedan odličan način za tvrtke da pokažu svoju predanost pomaganju razvoju žena i unapređenju njihove karijere. Opće je poznato da su žene lojalnije, savjesnije i u nekim segmentima kao što je komunikacija i rad s ljudima, puno bolje od muškaraca.
7. Okrenite se sveučilištima i ostalim učilištima i edukacijskim kućama te partnerstvu s lokalnim institucijama na tom području kako biste izgradili stalni dotok nove generacije talenata. Studij logistike postaje sve popularniji i ako se želi uzeti najbolje talente treba ih “vrbovati” već za vrijeme studija.
8. Promijenite fokus potrage za talentima na mlađe generacije. Način komunikacije sa milenijcima i kako ih privući je posve drugačiji od onog kako smo do sada navikli. Nedavna anketa tvrtke Google za potrošače, koju je provela tvrtka Ajilon, pokazala je da je 31% zaposlenih milenijaca otvoreno za nove mogućnosti zapošljavanja.
9. Formirajte odnose s veteranskim skupinama i umirovljenim vojnicima kako biste se upoznali s ovim velikim izvorom talenata. Radnici koji imaju dosadašnje iskustvo u obavljanju logističkog posla za vojsku bit će osobito vrijedni u narednim godinama.