fbpx

Mr. Wolf vodi u “Pulp Fiction”, a ne u budućnost

Baš čitam članak u novom Lideru o tome kako jedan menadžer predviđa da će se u budućnosti raditi na način da će većina stručnjaka postati kao Mr. Wolf iz Pulp Fictiona koji dolazi kada nastane problem. On je naime “rješavač problema”. Prema ovoj teoriji naš bi se posao sastojao od problema. Međutim da li je to baš tako? Da li se naš posao sastoji od rješavanja problema. Poduzetnici možda rješavaju probleme svojih klijenata, ali pravi pobjednici na tržišnoj utakmici su oni poduzetnici koji nude ono što klijenti još niti ne znaju da im treba. 

Pogledajte samo klasičan primjer Henrya Forda koji je rekao “Da sam pitao kupce što im treba oni bi rekli da trebaju bržeg konja”. Isto tako kada je Steve Jobs kreirao Iphone on nije pitao kupce da li im to treba, nego ga je jednostavno kreirao i ponudio i time stvorio nezamislivu potražnju. Dakle, ovi poduzetnici nisu rješavali postojeće probleme nego su ponudili nešto novo, nešto što njihovi kupci još nisu mogli zamisliti.

Druga stvar kod rješavanja problema je činjenica da kada riješite nečiji problem – na primjer nekoj kompaniji, ta kompanija će se tek vratiti na onu razinu na kojoj je bila prije nego se problem pojavio. Dakle, ta kompanija nije napredovala nego se tek vratila tamo gdje je bila. Za razliku od rješavanja problema, inovativnost te nove ideje i proizvodi nas katapultiraju na jednu sasvim novu razinu koja se nalazi daleko iznad naše sadašnje situacije.

Dakle, moja teza je da svijet prepun Mr. Wolfa je svijet koji ne napreduje nego samo održava Status Quo, a ja ne zamišljam budućnost kao Status Quo nego kao napredak inovativnih ideja koje će svakog dana donositi neke nove “Iphone” ili neke slične koncepte o kojima prije nismo mogli niti sanjati. 

 

Komentiraj