“…i prije početka borbe, bitku dobivaju i gube ekonomi…”
Početkom 90-tih svijet je konačno uvidio važnost logistike. SAD i saveznici su u Zaljevskom ratu bile prisiljene prebaciti ogromne količine materijala na velikim udaljenostima u nezamislivo kratko vrijeme.
Kroz ljudsku povijest ratovi su se dobivali i gubili kroz snagu i sposobnost logistike. Poraz Britanaca («Crvenih mundira») u Američkom ratu za nezavisnost velikim je dijelom prouzročen nedostatacima u logistici. Britanska vojska je potpuno ovisila o opskrbi iz Britanije koja je bila totalno neadekvatna, te je utjecala i na pad morala kod vojske.
U Drugom svjetskom ratu logistika je također bila važna. Saveznička invazija na Normandiju je predstavljala pravu vježbu u logistici. Romel – najuspješniji njemački general u 2. svj.ratu je također izgubio rat u Sjevernoj Africi zbog loše logistike. On je sam jednom izjavio:
“…i prije početka borbe, bitku dobivaju i gube ekonomi…”
Iako su, dakle, vojskovođe iz svih vremena i podneblja razumjeli ulogu logistike, tek nedavno su poslovne organizacije prepoznale utjecajkoji upravljanje logistikom postiže na konkurentnu prednost.
Definicije
Riječ logistika dolazi od grčke riječi logistikos – vješt, iskusan u računanju i procjenjivanju. Prema Bratoljubu Klaiću logistika je “dio strategije koja se tiče pokretanja sredstava za pokretanje vojske, za nastambe i opskrbu; uopće vojna nauka koja se bavi proučavanjem vremena i prostora, potrebnih da se izvede jedan taktički zadatak.”
————————————————
Logistika je proces strateškog upravljanja nabavom, kretanjem i skladištenjem materijala i gotove robe kroz organizaciju i njezine marketinške kanale, a na troškovno najefikasniji, najprimjereniji i najprofitabilniji način za organizaciju i kupca.(Prof. Martin Christopher )
————————————————
Council of Logistics Management logistiku definira kao proces planiranja, implementacije i kontrole efikasnog i troškovno optimiranog kretanja materijala, gotove robe i pripadajućih informacija od izvorišta do točke potrošnje te robe radi zadovoljavanja potreba kupaca.