Kristalna kugla za nove proizvode? Koji je ‘čarobni recept’ za preciznije prognoze?
“Kako da predvidim prodaju nečega što još ne postoji?” Marina frustrirano pita svog poznanika Brunu na poslovnoj konferenciji. “Nemam povijesne podatke za nove proizvode!”
Bruno se smiješi. “Ali imaš više podataka nego što misliš,” odgovara. Zatim joj otkriva trostruki pristup koji će transformirati njeno poslovanje:
“Prvo, pogledaj slične postojeće proizvode,” objašnjava Bruno. “Njihovi trendovi prodaje mogu biti odličan pokazatelj.”
- Marina kimne, već razmišljajući o linijama proizvoda u svom portfelju.
- “Zatim,” nastavlja Bruno, “analiziraj proizvode koji su nekad bili novi. Kako su se ponašali u prvih 6 mjeseci? Godinu dana? Postoje li obrasci?” Marinine oči se šire dok shvaća potencijal ovih podataka koje je uvijek imala, ali nikad nije tako koristila.
- “I konačno,” zaključuje Bruno, “segmentiraj tržište i testiraj. Različite grupe kupaca reagirat će različito. Probna lansiranja su tvoj zlatni rudnik informacija.”
Oduševljena, Marina se vraća u ured i odmah počinje primjenjivati Brunine savjete.
Što mislite koje bi konkretne korake Marina trebala poduzeti?
Kako vi trenutno pristupate prognoziranju potražnje za nove proizvode? Koje izazove susrećete? Podijelite svoja iskustva!
Molba: Ako smatrate da je ovaj post zanimljiv, koristan ili relevantan za vaše poslovne kolege, puno bi mi značilo da ga podijelite ili repostate. Unaprijed veliko hvala!
BONUS: Želite li i vi transformirati svoje skladište u logističko čudo? Pridružite se našem ekskluzivnom seminaru “EFIKASNO SKLADIŠTE I POUZDANA INVENTURA: Postanite Logistički ninja u 2 dana i ovladajte, između ostaloga vještinama optimizacije prostora i procesa”.
#SupplyChainManagement #NewProductForecasting #MarininaSaga #SCMsaga