Isti trikovi vode u pat poziciju

“Kada mislimo da smo se našli u pat poziciji, moramo promijeniti način razmišljanja i primjenom odgovarajućih tehnika prilagoditi se situaciji.”

Miyamoto Musashi

 

Pat pozicija u šahu znači kada kralju nije zadan šah, ali se taj isti kralj ne može se pomaknuti niti na jedno polje, s obzirom da su napadnuta od drugih figura. Ova pozicija je stanje nemoći protivnika da bilo što poduzmu i zato se takvih pozicija treba kloniti u životu, poslu i ratu. najbolji način za izbjegavanje ove pozicije je bolje planiranje s jedne strane, ali i vlastita nepredvidljivost s druge.

U poslovnom svijetu kao i u vojnim kampanjama nije uputno koristiti uvijek iste taktike i trikove. Pogotovo kada se dogodi mrtva trka ljutih konkurenata na tržištu, prevladat će male sitnice i detalji. Potrebno je biti kreativan i inventivan. Danas sve kompanije imaju kvalitetne proizvode ili bi barem trebali imati – U svakom slučaju i ako nemaju neće dugo biti na tržištu. Isto tako svi danas na ovaj ili onaj način koriste učinkovite, ali slične marketinške metode, kanale prodaje i tehnike prodaje… Može jedno glupo pitanje!? Zašto bi se onda kupac odlučio baš za vas? Što je to što vas izdvaja od drugih u moru jednoličnih poruka i ponuda? Ako želimo preživjeti i biti uspješni moramo raditi što nitko ne radi i smisliti tehnike koje nitko ne koristi.

Ako smo se složili da svaka kompanija mora imati kvalitetan proizvod, atraktivnu ambalažu te agresivnu prodaju i marketing, a nadam se da jesmo, onda nam za uspjeh nedostaje još jedna stvar. Vjerojatno pogađate da je to prisutnost proizvoda na policama trgovina. Badava smo mi potrošili silne novce u promotivnu kampanju i tiskanje i distribuciju letaka u svaki kutak grada ili države, ako tih artikala nema ili nema dovoljno kada ih kupci potraže na polici. Svakodnevno me klijenti zasipaju primjerima loše usklađenosti marketinga i distribucije. Razlozi za lošu i neoptimalnu pokrivenost tržišta kvalitetnim proizvodima mogu biti različiti – od loše organizacije do nedostatka komunikacije. Bitno je da i logistika odnosno lanac opskrbe također funkcionira.

Komentiraj