Coaching

Jedna od mudrosti kojima se rukovodimo u LOGIKU je prema kineskoj poslovici: “Ako želiš nekoga nahraniti za jedan dan, daj mu ribu, ako ga želiš nahraniti za cijeli život, nauči ga loviti ribu.”  I – to je coaching.

Da li vam se u vašem životu i/ili karijeri javljaju sljedeći znakovi koji – kada bi ih riješili – bi vam omogućili uspjeh i lansirali vas na jedan sasvim novi nivo:

  • Imate potrebu da razvijete nove ili nadogradite stare vještine u upravljanju supply chain procesima?
  • Pred vama su rokovi projekta za koje niste sigurni da ćete dostići?
  • Vaš zadatak je da povećate brzinu i smanjite troškove?
  • Želite svojoj karijeri dati novi zamah ili smjer?
  • Zaustavljeni ste u namjeri da postignete nešto?

Ako vam se događaju neke od navedenih situacija možda to znači da vam je potreban partner ili coach. 

Coaching je jedan od formata pomaganja klijentima koje Logiko pruža. Edgar Schein je napisao cijelu knjigu (“Helping”) o tome kako on vidi pomaganje. Prvi od njegovih deset konzalting principa kaže: “Uvijek pokušajte biti od pomoći”.

U stvari postoje tri modaliteta kako konzultant (ili coach) može pomoći klijentu:

  1. Iz pozicije stručnjaka u kojoj govori klijentu što i kako da nešto napravi.
  2. ‘Prodajući’ klijentu rješenja ili set alata koje konzultant preferira i zna koristiti.
  3. Angažirajući klijenta u proces koji će na kraju biti shvaćen kao koristan od strane klijenta i od strane konzultanta.

Treći model za odnos i suradnju klijenta i konzultanta je konzultiranje kroz proces (“process consultation”) i najbliži je onome što se naziva “coaching”. Proces coachinga nije tehnologija ili skup intervencija za rad s pojedincima ili grupama, niti samo neki model za savjetovanje. To nije zanimanje ili stalni posao. Umjesto toga, to je filozofija “pomaganja” te tehnologija i metodologija kako biti od pomoći.


“Konkretan rezultat je bila smanjenje troškova logistike na godišnjoj bazi od nešto preko 17% godišnje za tri vodeća tržišta u regiji, zaključak do kojeg bi meni trebalo puno više vremena da se nisam povezao sa g. Zrilićem.

Matija Rotkvić

Coaching omogućava realizaciju ciljeva kompanije i sve veći broj kompanija danas podržava svoj razvoj i razvoj svojih zaposlenika uvođenjem coaching tehnika kroz interne i eksterne coacheve, kako bi mogli bolje  pratiti i podržavati jasno definirane razvojne korake svojih rukovodilaca, menadžera, profesionalaca itd. U svijetu brzih promjena, potrebni su nam ljudi i profesionalci koji se mogu nositi sa svim izazovima koji se pojavljuju, proaktivno, bez straha i veoma produktivno.

Business coaching podržava taj proces i osposobljava pojedince i timove da svoje poslovne ciljeve i želje jasno definiraju i sprovedu. Doprinosi povećanju sposobnosti zaposlenih i omogućuje ljudima na vodećim pozicijama da optimalno vode i motiviraju svoje suradnike. Business coaching je, također i podrška timovima u razvoju timskih zadataka te njihovom efikasnijem provođenju.

Mentoriranje je opet bliže poučavanju u kojem mentor izravno prenosi znanje osobi koju mentorira. Mentor u većini slučajeva mora biti iskusniji i znati više o temi, a mentorirani pojedinac odlučuje što će prihvatiti i primijeniti pa je uloga sličnija savjetodavnoj, dijeli se znanje i iskustvo.

Jednom  kada je odnos učinkovite pomoći sa klijentom razvijen, klijent i konzultant zajedno mogu dijagnosticirati situaciju i razviti odgovarajuće lijekove. Naglasak je, zapravo, cijelo vrijeme na “procesu”, jer je važnije, ili barem jednako važno, kako su stvari učinjene među ljudima i skupinama, nego ono što je učinjeno.


…Kolegica iz tima je za Antonija rekla da je ‘pun znanja organiziran i dosljedan, a prije svega strpljiv’.

Siniša Zver, Direktor, Ivančica

Zapravo bi na početku svakog procesa pomaganja trebalo koristiti ovaj modalitet. Jedan od razloga je i taj što je i samo dijagnosticiranje zapravo intervencija. Odnosno, intervencija u procesu pomaganja započinje puno prije nego što se to misli. Zapravo naš je proces coachinga već započeo – da li želite nastaviti? Nazovite ili se javite na email info@logiko.hr da nastavimo gdje smo upravo počeli.

Case study

U svibnju 2020. kad sam prvi puta stupio u kontakt sa gospodinom Antoniom Zrilićem živio sam u Belgiji te sam radio u multinacionalnoj kompaniji na srednjoj razini managementa. Bio sam zadužen za optimizaciju regionalnog lanca opskrbe za Europu i Afriku s naglaskom na podizanje razine usluge i smanjenje troškova te općeniti redizajn cijelog lanca opskrbe. 

Zbog iznimnog obujma projekata na kojima sam u tom trenutku radio, a kako do tada nisam naišao na tako složene poslovne scenarije, počeo sam razmišljati o mogućim rješenjima problema na način da uključim eksternog stručnjaka kao osobnog mentora. 

Napravio sam malo istraživanje online kako bi pronašao nekoga sa dostatnom razinom znanja i iskustva na većem broju logističkih projekata. Od nekolicina potencijalnih suradnika odabrao sam g. Zrilića zbog njegovih referenci, dugogodišnjeg iskustva u logistici te na temelju materijala dostupnih online(tečajeva, knjige koje je g. Zrilić napisao, seminara koje je organizirao).

Stupili smo u kontakt te smo uskoro dogovorili zajedničku suradnju. Na taj način sam optimalno mogao balansirati svoje poslovne obveze, rad na projektima te učiti iz njih. G. Zrilić je bio iznimno susretljiv i fleksibilan oko cijelog pristupa poslu i projektima.

Dogovorili smo se oko kraćeg video poziva svakih 2 tjedna kako bi raspravili ideje i napredak na odvijanju projekata na kojima sam radio, naravno sve uz obavezno poštovanje poslovne tajne na obje strane te ne dijeljenju nikakvih osjetljivih poslovnih informacija. G. Zrilić je bio dostupan i za ad hoc telefonske pozive i izvan dogovorenih termina.

Sa zadovoljstvom mogu konstatirati kako mi je takav način suradnje pomogao da sažmem hrpu ideja koje sam imao na one zbilja relevantne. Kroz razgovor sa g. Zrilićem često bi dodatno znao dodatno poboljšati te ideje kroz otvoreni razgovor i „a što bi bilo kad bi to još sagledali i ovako?“ trenutke.

Konkretan rezultat jednog od projekata je bila mogućnost smanjenja troškova logistike na godišnjoj bazi od nešto preko 17% godišnje za tri vodeća tržišta u regiji, zaključak do kojeg bi meni trebalo puno više vremena da se nisam povezao sa g. Zrilićem. Naravno, ne treba ni spominjati kako smo do tada u regiji već dugi niz godina stalno optimizirali lanac opskrbe i ni sam nisam vjerovao da možemo dodatno značajno smanjiti troškove i zadržati istu kvalitetu usluge, ili je čak poboljšati.

Od tada sam sudjelovao u još dva odvojena eksterna poslovna projekta sa gospodinom Zrilićem. Oba projekta su uključivala korištenje Europskih sredstava za poboljšanje poslovnih procesa u logistici, redizajnu procesa u skladišnom poslovanju, dizajnu skladišta te poboljšanju efikasnosti.

Sa zadovoljstvom bi preporučio g. Zrilića kao stručnjaka u svom području rada od kojega se može puno toga naučiti. Zahvalan sam mu na svoj pomoći, mentorstvu i strpljenju koje je pokazao tokom naše zajedničke suradnje.

S poštovanjem,

Matija Rotkvić,
Voditelj procesa poslovnog planiranja i optimizacije lanca distribucije za Europu