Rast Vaše kompanije

Inovativna rješenja za rast kompanije

Inovativna rješenja koja su nam Logiko konzultanti predložili i osmislili su povećali kapacitete proizvodnje za 40 posto u samo godinu dana.

Antonio i Zoran su prve osobe koje morate kontaktirati ako želite da vaša kompanija prijeđe u novu fazu rasta i razvoja.

Toni Grubišić, Direktor, FRIGO PLUS

The goal of supply chain planning isn’t just to be more accurate; the process intends to set a course for profitable growth and revenue attainment by optimizing resources and meeting demand. If your planning system isn’t working for you to meet your goals, it might be working against you.

For makers of consumer-packaged goods, food and beverage, and other fast-moving goods, traditional supply chain planning leaves them open to market risks. Especially now as demand volatility and supply uncertainty continue to rise. More than ever, organizations need new ways to anticipate market changes and adapt to protect margins and maximize service.

DEMAND PLANNING


Uvjerili smo se još jednom u stručnost Antonia Zrilića i planiramo koristiti njegove usluge i u budućnosti. Pouzdan i predan edukator i mentor, svakako ga preporučujem!”

Elfrid Osmanović, Supply Chain Direktor, LACTALIS BH


Planiranje proizvodnje

Optimalna veličine serije daje optimalan odnos između troškova pripreme proizvodnje i troškova zaliha. 

Pravilno planiranje materijalnih potreba je srce planiranja proizvodnje, koje utječe na točne potrebe za poluproizvodima, sirovinama, ambalažom u skladištima i halama. 

Ako znamo dobro planirati i terminirati kapacitete, smanjit ćemo vremena čekanja i stvoriti uštede proizvodnji, postati efikasniji i produktivniji te ukloniti uska grla.


Planiranje proizvodnje

U proizvodnom segmentu, strateške odluke o planiranju proizvodnje, uključujući lokaciju pogona i kapacitet strojeva, izravno su povezane s taktičkim odlukama o korištenju tih sredstava. Najčešći segment u kojem pomažem klijentima posljednjih godina je bio – kako nakon otvaranja ekonomije, koja je bila zatvorena uslijed pandemije, osigurati dovoljne kapacitete (ljudske, proizvodne i logističke) za povećanu potražnju. Najčešće nije stvar u tome da je nedostajalo kapaciteta, nego su procesi zagušeni umjetnim uskim grlima, organizacija nije bila usklađena sa strategijom i ciljevima kompanije i nije bilo pravog planiranja.

Ovi organizacijski deficiti te taktičke odluke koje treba donijeti, izravno utječu na odluke o nabavi i ‘nizvodni’ lanac opskrbe te su glavni pokretači ukupne učinkovitosti. Dakle, model lanca dobave koji želimo dizajnirati trebao bi imati alate kojima će povezati strateške i taktičke odluke sa operativnim rezultatima u lancu opskrbe.

Pravilno planiranje materijalnih potreba je srce planiranja proizvodnje, koje utječe na točne potrebe za poluproizvodima, sirovinama, ambalažom i količinama u skladištima i  proizvodnim halama, čime se štedi na zalihama i podiže nivo efikasnosti. Određivanje optimalne veličine serije nam daje optimalan odnos između troškova pripreme proizvodnje i troškova zaliha. 

Ako znamo dobro planirati i terminirati kapacitete, smanjit ćemo vremena čekanja i stvoriti uštede u troškovima proizvodnje, postati operativniji, efikasniji i produktivniji te otkriti uska grla ukloniti opasnosti koje predstavljaju. 

SALES & OPERATIONS PLANNING

“LOGIKO Konzultatnti su osmislili i pomogli u uvođenju radikalno novog koncepta i procesa planiranja prodaje i proizvodnje (Sales & Operations Planning). U samo šest mjeseci koliko je projekt trajao postignuti su značajni rezultati:

  • Pojednostavljen je proces komunikacije sa poslovnicama,
  • Uvedeno planiranje prodaje i reorganizirano planiranje proizvodnje,
  • Već u ranoj fazi projekta je ostvareno povećanje skladišnih i proizvodnih kapaciteta za cca 20%.

Iako je Feal uspješna kompanija ovaj projekt nam je pomogao da podignemo internu organizaciju i procese planiranja na sasvim novu razinu.”

Ante Musa
Generalni direktor 
FEAL GRUPA

Najčešći segment u kojem pomažemo klijentima posljednjih godina je – kako osigurati dovoljne kapacitete (ljudske, proizvodne i logističke) za povećanu potražnju.” 

LOGIKO TIM


Upravljanje kapacitetima

Radili smo na projektu sa proizvodnom kompanijom sa strelovitim rastom. Na valu investicija iz vlastitih i EU fondova koji su bili na raspolaganju ova kompanija je uložila značajno u svoje proizvodne i logističke kapacitete. Mi smo pomogli u poslovnom planiranju prodaje i proizvodnje te u analizi troškova proizvodnje. Ono što je analiza proizvodnih procesa pokazala je da je njihova proizvodnja od 25 radnih dana radila efektivno samo 12 dana, a 13 dana su bili razno razni planirani i neplanirani zastoji. Ako se zaustavite na ovome i zapitate: Koliki je kapacitet ove kompanije? Odgovor će vjerojatno biti: Pola od onog kapaciteta koji je instaliran, a instalirano je jako puno.

Do ovog trenutka nema problema za ovu kompaniju i za njezin rast. Međutim kada se rast nastavi i dalje i trenutna razina proizvodnje više nije dovoljna trebat će povećati kapacitete. Povećanje kapaciteta sa jeftinim i djelomično bespovratnim sredstvima fondova EU ne mogu trajati u nedogled pa nam na raspolaganju ostaju neke manje investicijski bazirane metode za povećanje kapaciteta. To su metode upravljanja i optimizacije procesa. Rekli smo da je trenutni proces takav da više od polovice radnog vremena proizvodnja stoji. To znači, ako proizvodne linije imaju instaliran kapacitet od 2 milijuna proizvedenih jedinica, a vi proizvedete svega 900.000 jedinica, onda vi radite sa manje od pedeset posto kapaciteta. Sve kompanije koje kupe dodatne proizvodne linije uz pedeset posto sufinanciranja, a uz ovakav ili sličan raspored zastoja u proizvodnji, zavaravaju se ako misle da su to jeftini kapaciteti. To su zapravo kapaciteti koji su dvostruko preplaćeni.

Najveći trošak je trošak neiskorištene imovine.”

Peter Drucker

Analiza proizvodnih procesa je pokazala da je proizvodnja od 25 radnih dana radila efektivno samo 12 dana, a 13 dana su bili razni planirani i neplanirani zastoji...” 

LOGIKO TIM

Tri rješenja

Drugi primjer je iz logistike. Još 2018. mi je jedan poduzetnik rekao da će s obzirom na trenutnu konstelaciju snaga na tržištu radne snage neminovno doći do povećanja plaća i da je jedini način kako da se taj efekt (povećanja inputa) anulira, je da se poveća produktivnost. Međutim, povećanje kapaciteta izgradnjom većeg skladišta nije glavni dio priče jer zidovi ne čine kapacitet sami. Kapacitet čine i ljudi koji rade pomnoženi sa produktivnošću koju postižu. I u ovom zadnjem je sama po sebi razumljiva mudrost koja me najviše dotaknula.

Ako vaše poduzeće dobije i realizira godišnje milijun transakcija (jedna transakcija je jedna stavka na prodajnom nalogu koji ste dobili i otpremili kupcu) i imate 20 radnika na skladištu onda je vaš kapacitet 50.000 transakcija po radniku/godišnje (ili cca 4200 transakcija mjesečno to jest 200-tinjak na dan ili 20-25 stavaka na sat po čovjeku). Ako broj transakcija raste po stopi od 20% godišnje, vi ćete udvostručiti broj transakcija za pet godina. Samo želim napomenuti da transakcije ne rastu linearno sa rastom prihoda, već rastu i usitnjavanjem naloga i naručenih količina po nalogu te povećanjem asortimana i broja artikala. Da bi stigli nadoknaditi ovaj porast u broju transakcija imate nekoliko mogućnosti:

  • Da zaposlite još ljudi u skladištu – ovo rješenje ima limit jer nakon određene točke dodatno zapošljavanje daje suprotan učinak na produktivnost jer se povećava gužva i zbrka na skladištu.
  • Da povećate skladište – investicija u proširenje postojećeg ili u sasvim novo skladište neminovno traži i povećanje broja ljudi što će kratkoročno dati rezultate, ali će i povećati vaše troškove te smanjiti konkurentnost.
  • Da ubrzate operacije na skladištu – ako uspijete povećati produktivnost ljudi koji rade na skladištu onda ćete povećanje transakcija uspjeti kompenzirati i na taj način bez velikih investicija i sa istim ili malo većim troškovima rada postići da podignete svoj kapacitet sa jednog na dva milijuna transakcija u istom skladištu sa istim brojem, ali puno produktivnijih ljudi

Ako shvatimo čitavu imovnu poduzeća kao kapacitete ili se još malo zadržimo na skladištu, pronaći ćemo još neke primjere. Tako primjerice imovina ima razne oblike i jedan od njih su i zalihe robe koje skladištite u spomenutom skladištu. Zbog stalnog ganjanja rasta i prihoda, zalihe također imaju tendenciju rasta. To je lako objasniti jer nam za rast prihoda treba širi asortiman i veće količine kako bi bili sposobni izvršiti narudžbe kupaca. S obzirom da zalihe rastu, raste i potreban prostor za njihovo skladištenje i logično razmišljanje nas dovodi do zaključka: Da bi nastavili rasti moramo imati veće zalihe i veće skladište. Međutim to nije istina! Prava je istina da što su vam veće zalihe i ostala imovina vaš je rast ugrožen jer vam rastu investicije koje vam pojedu gotovinu i na srednji rok ćete se naći u problemima, a na dugi rok ćete možda i propasti.

Koji je onda recept?

Recept je jednostavan: Kapacitet možete povećati bržim obrtajem imovine, a ne povećavanjem imovine. Zapravo imovina se multiplicira ako ju brže okrećete. Kada imate 10 milijuna Eura imovine i obrnete ju jednom godišnje uz profitnu stopu od 10 posto, zaradit ćete milijun Eura. Međutim, ako tu istu imovinu okrenete pet ili deset puta onda ćete zaraditi pet odnosno deset milijuna i vaša će imovina bili multiplicirana

Prema definiciji ekonomija je znanost upravljanja oskudnim resursima, a kapacitet je ne samo oskudan nego skup i sve važniji resurs. Da bi optimizirali korištenje ovog resursa i da bi kapacitete svojeg poslovanja povećali bez velikih investicija u tehnologiju stoje nam na raspolaganju barem tri načina: 

  • Izbacivanje viškova iz procesa,
  • Produktivnost i 
  • Obrtaj imovine.

Recept je jednostavan: Kapacitet možete povećati bržim obrtajem imovine, a ne povećavanjem imovine.” 

LOGIKO TIM


Sa Antoniom smo optimizirali proizvodne procese, povećali kapacitete i stabilizirali poslovanje za najavljeni rast.

Vjeko Leko, Direktor, LIVPROM

“…napravili smo kvantni skok u produktivnosti i efikasnosti te povećali kapacitete za 40% u jednoj godini!”

Toni Grubišić, Direktor, FRIGO PLUS

Nazovite konzultanta i riješite nedoumice, probleme i izazove ODMAH! Na tel. +385 91 222 0123 ili na mail: info@logiko.hr. Ugodan nastavak dana!

LOGIKO TIM