7 VJEŠTINA ZA USPJEŠNO VOĐENJE NABAVE
- Mjesto održavanja: Centar za poduku Trinom – Strojarska cesta 24, 10 000 ZAGREB
- Vrijeme održavanja: (9,00 – 16,00 h)
- Rane prijave: 450 € + PDV za uplate 30 dana prije održavanja modula.
- Promotivna cijena: Popust za rane prijave!
- Event + DVD sa snimkom: 750,00 € + PDV
- Trener: Antonio Zrilić
Uvod:
Pred timovima u nabavi se i u kriznim i u vremenima rasta nalaze sve veći izazovi s kojima se moraju uhvatiti u koštac svakoga dana. Ovaj set vještina možemo nazvati Mini akademija za nabavu i sastoji se od vještina koje svaki profesionalac u nabavi i lancu opskrbe mora ovladati. One se temelje na načelima profesionalne efikasnosti te predstavljaju temelj poslovne uspješnosti. Ova ekskluzivna radionica, namijenjena voditeljima i direktorima nabave te onim profesionalcima koji to žele postati, daje odgovor na niz važnih pitanja. Svi koji rade u nabavi i žele proširiti krug utjecaja nabave trebaju poslušati ovaj seminar!
Ova ekskluzivna radionica namijenjena voditeljima nabave i onima koji to žele postati, daje odgovor na niz važnih pitanja kao što su:
- Koliki je potencijal ušteda u nabavi i kako ih mjeriti?
- Kako uštede u nabavi utječu na profit?
- Kako djelotvorno komunicirati sa partnerima, kolegama i nadređenima?
- Kako pregovarati sa teškim dobavljačima te kako poslovati s njima?
- Kako postavljati i uskladiti ciljeve u nabavi?
- Kako se osloboditi tiranije hitnog i odrediti prioritete?
- Kako proširiti utjecaj nabave i postati uspješniji i djelotvorniji…?
- Koju nabavnu strategiju koristiti u odnosu na dobavljače?
- Koje kriterije treba uzeti u obzir kod odabira dobavljača?
- Kako pravilno ocijeniti dobavljača?
- Da li dobavljača treba tretirati kao prijatelja ili kao neprijatelja?
- Koncepti upravljanja zalihama (Kanban, VMI, sigurnosne zalihe, optimalna količina narudžbe). Kako izračunati optimalnu količinu nabave (EOQ)?
- Koje analize provoditi u nabavi (ABC i XYZ analiza).
- Koliki je Cash-flow potencijal vaših zaliha i kako smanjiti troškove zaliha?
- Kontrolig u nabavi i koju metriku upotrebljavati?
Svi koji rade u nabavi i žele proširiti krug utjecaja nabave trebaju poslušati ovaj seminar!
Kome je seminar namijenjen:
- Voditeljima i direktorima nabave i lanca opskrbe te profesionalcima i referentima nabave koji žele nešto više.
- Svim tvrtkama koje žele unaprijediti učinkovitost djelatnika u odjelu nabave i lanca opskrbe.
Koje su koristi od seminara:
Koristi za poduzeće:
- Nabava je posao u kojem su bitni odnosi, komunikacija i fokusiranost.
- Smanjenje troškova po jedinici proizvoda je bitno, ali nije dovoljno za uspjeh.
- Puno veće uštede u nabavi postižu se kroz djelovanje na usklađivanju prioriteta nabavljača i odjela nabave sa poduzećem.
- Dobre i kvalitetne odnose i partnerstva stvaraju slobodni i neovisni ljudi i organizacije.
Koristi za pojedince:
- Kad smo proaktivni upravljamo stvarima, a ne one nama – djelujemo sigurniji i lakše napredujemo u poslu.
- Kada se oslobodimo pritiska vremena i poslova, postajemo neovisni da stvorimo kvalitetne odnose, komunikaciju i karijeru.
- Ako djelujemo na osnovu načela i znanja puno lakše određujemo prioritete za sebe osobno i za odjel nabave i za poduzeće
- … i mali poklon za Vas:
Matrica za ocjenjivanje dobavljača – lista sa popisom kriterija kao pomoć u ocjenjivanju dobavljača
Sadržaj:
Strateška nabava – Kako zadržati inicijativu?
- Globalni trendovi
- Sve počinje i završava s nabavljačem – Kako utjecati na interne stakeholdere?
- Da li je nabava Pepeljuga ili Princeza? – Položaj nabave unutar lanca opskrbe
- Životni ciklus – Tri faze nabave
- Nabava 2025. – 2 funkcije nabave u budućnosti
- Nabavne strategije za izvrsnost poduzeća – Kraljičeva matrica primijenjena na vašu nabavu
- 6 strategija lanca opskrbe u recesijsko vrijeme
Komunikacija i pregovori u nabavi
- Kako komunicirati ono što je bitno?
- Kompromis (izgradnja povjerenja s dobavljačima) – Suradnja-Dvostruka Pobjeda
- Kako prezentirati u nabavi – Što, Koga i Zašto informirati u nabavi?
- Redoslijed u komunikaciji – Aktivno slušanje
- Osnovna pravila pregovaranja u nabavi
- Pregovaranje ušima – 10 savjeta za telefonsko pregovaranje
- Pregovaranje očima – 9 savjeta za telefonsko pregovaranje
- Kako primiti ponudu?
- 14 pravila za pregovaranje iz slabog položaja
- Što je BATNA u pregovorima i kako ju odrediti?
Postavljanje ciljeva u nabavi
(“Svaki uspjeh počinje s ciljevima.” Miyamoto Musashi – najveći mačevalac u povijesti Japana)
- Određivanje strateškog okoliša nabave
- Kako uravnotežiti uloge?
- Koliko jasno su postavljeni ciljevi nabave u vašoj organizaciji?
- Metode za određivanje učinkovitih ciljeva – SMART I CSI metoda?
- Kako odrediti ciljeve u nabavi – Usklađivanje strategije i ciljeva nabave sa poduzećem
- Koliko su važni ciljevi u pregovorima s dobavljačima?
Određivanje prioriteta ili upravljanje vremenom u nabavi
- Tiranija hitnog – Koliko ste vremena u danu proveli gaseći požare?
- 4 generacije upravljanja vremenom
- Analiziraj svoje vrijeme – da li upravljati vremenom ili sobom
- Eisenhowerova matrica – u kojem kvadrantu trošite vrijeme?
- Metode određivanje prioriteta
- Vrste delegiranja ili kome delegirati?
- Check-lista delegiranja
- 1-satna aktivnost koja će potpuno promijeniti vaš tjedan
Upravljanje dobavljačima
- Proces nabave (sourcing & purchasing)
- 9 mjesta na kojima najprije treba potražiti novog dobavljača?
- Koju strategiju sourcinga koristiti?
- Proces odabira dobavljača – 15 kriterija za odabir dobavljača
- CASE STUDY: Odabir dobavljača (metoda više kriterija)
- 10 C kod ocjenjivanja dobavljača
- Tri elementa ocjenjivanja dobavljača
- Koje dobavljače ocjenjivati?
- Kriteriji za mjerenje dobavljača
- Matrica ocjenjivanja dobavljača
- Primjer ocjenjivanja u nabavi
Upravljanje zalihama Najveća vrijednost nabave
- Kako odrediti pravi asortiman?
- Kako odrediti pravu količinu (Optimalna količina narudžbe – EOQ)?
- Pametna količina narudžbe (Smart Order)
- Tri strategije za optimizaciju zaliha
- Matrica metoda naručivanja
- O čemu ovise i kako izračunati Sigurnosne zalihe?
- Koliki je Cash-flow potencijal vaših zaliha?
- 10 načina za rješavanje nekurentnih zaliha!
Upravljanje troškovima i uštede u nabavi
- Koliki je potencijal ušteda u nabavi?
- Kako smanjiti troškove zaliha
- Kako izračunati optimalnu količinu nabave (EOQ)?
- Koji je trošak nabave robe po industriji i kako uštede u nabavi utječu na profit?
- TCO Analiza (Ukupni troškovi nabave)
- Točka pokrića – nabaviti ili proizvesti (make or buy odluka)?
Metode:
Polaznici će biti poticani da aktivno sudjeluju u timskim aktivnostima kao što su timske diskusije i prezentacije, poslovne igre i simulacije
Vježbe:
- Promjena paradigme i percepcije,
- Vježba slušanja,
- ‘Pregovarač crni pojas’,
- SMART ciljevi,
- „Win-win“,
- „Zatvorenička dilema“
Test:
- Kako trošimo vrijeme
Primjeri:
- Strateško povezivanje Toyote s dobavljačima; Savezi vs. preuzimanje
Case study:
- Zara i Dell Computer