Marina Petrović dugo se nije mogla odlučiti kojim od 4 pravca (o kojima smo govorili u prošlom nastavku) da krene. Na kraju je kaos u skladištu presudio i ona je presjekla – trebalo je srediti zalihe jer se borila s nestabilnim novčanim tokovima. Sve je sjelo na svoje mjesto nakon jednog stresnog dana i neočekivanog savjeta.
Telefonski poziv koji je sve promijenio
“Bila sam na rubu živaca zbog kaosa u skladištu,” prisjeća se Marina, “kad me nazvao Tomislav, kolega sa studija koji vodi uspješnu proizvodnu tvrtku.”
Kada se požalila na probleme sa zalihama, Tomislav joj je otkrio tajnu upravljanja zalihama: ABC analizu. Marina se bacila na posao. Kategorizirala je proizvode prema njihovom udjelu u ukupnom prometu. “Konačno sam vidjela jasnu sliku našeg asortimana,” kaže ona. “Ali nisam znala što dalje.”
Sudbonosni sastanak
Spletom okolnosti, Marina se našla na sastanku s Brunom Perićem, generalnim direktorom velikog retailera i jednim od Marininih najvažnijih kupaca. Bruno je pitao: “Kako to da imate problema s isporukom najprodavanijih proizvoda, to su vam sigurno A artikli?” Marina je tada frustrirano ispričala kako je napravila ABC analizu, ali nije znala što da napravi s njom.
Otkrivanje tajne formule
Bruno, s preko 30 godina međunarodnog iskustva u upravljanju lancem opskrbe, otkrio je Marini ključ interpretacije ABC analize:
A proizvodi: Zlatni (20% asortimana, 80% prometa)
B proizvodi: Srebrni (stabilni i važni)
C proizvodi: Brončani (mnogobrojni, mali udio u prometu)
Strategije koje su promijenile igru
Bruno je podijelio i nekoliko ključnih strategija u primjeni ABC analize:
– Prilagodba razina sigurnosnih zaliha za svaku kategoriju
– Različiti pristupi prognoziranju potražnje
– Različito korištenje resursa za svaku kategoriju (nisu svi artikli “isti pod suncem”
– Različiti stupnjevi automatizacije naručivanja
“Ove strategije su transformirale poslovanje kompanija na tri kontinenta,” rekao je Bruno. “Nema razloga da ne uspiju i ovdje.”
Rezultati koji oduševljavaju
Primjenom ovih strategija, Marina je postigla:
– 25% smanjenje vrijednosti zaliha
– 30% poboljšanje dostupnosti A proizvoda
– 20% povećanje obrtaja zaliha
“ABC analiza nije samo alat,” zaključuje Marina. “To je način razmišljanja koji je transformirao naše poslovanje. Zahvalna sam Tomislavu na savjetu, ali posebno Bruni na neprocjenjivom mentorstvu.”
Bruno je na kraju spomenuo da sama ABC analiza nije dovoljna jer ona otkriva samo jednu stranu medalje. Kada je Marina htjela saznati više, Bruno je odgovorio: “To je priča za drugi put” i iz police izvadio knjigu “Optimizacija zaliha u 6 koraka” (priložena u komentarima).
A vi? Koristite li ABC analizu u svom poslovanju? Koja su vaša iskustva? Podijelite u komentarima!
hashtag#SupplyChainManagement hashtag#ABCAnalysis hashtag#InventoryManagement
hashtag#MarininaSaga hashtag#SCModiseja