fbpx

Outsourcing da ili ne

Kad smo već kod proaktivnih savjeta za uspjeh u ova neizvjesna vremena definitivno ne smijemo zaboraviti koncept outsourcinga. Dakle, naš sljedeći savjet u sklopu SETA ZA USPJEH, koji bi trebali navesti je OUTSOURCING.

Što je outsourcing?

Outsourcingom, dakle, nazivamo strateško korištenje vanjskog partnera u svrhu obavljanja aktivnosti, za koje su (bili) tradicionalno zaduženi unutarnji resursi. To je ugovorno prebacivanje sporednih (“non-core”)aktivnosti nekog poduzeća na specijalizirane pružatelje usluga. Poduzeća imaju mogućnost outsourcinga bilo kojeg procesa, aktivnosti ili funkcije. Najviše se koriste usluge logistike (transporta, skladištenja i upravljanja voznim parkom), IT usluge, upravljanje ljudskim resursima itd. 

Prednosti outsourcinga

Outsourcing omogućava menadžmentu da se fokusira na važna i strateška pitanja i zadatke te ga oslobađa ponavljajućih i sporednih zadataka koji ne donose dodanu vrijednost vašem osnovnom proizvodu ili usluzi.

Dobavljači koji pružaju outsourcing usluge puno efikasnije obavljaju te zadatke i  procese jer su fokusirani na njih, unaprjeđuju kvalitetu te usvajaju najbolju svjetsku praksu kako bi ostali konkurentni i efikasni. Ovu najbolju svjetsku praksu prenose na svoje klijente pomažući im da i oni budu efikasni i konkurentni.

Poduzeća koja su svoje sporedne zadatke i procese prepustila vanjskim partnerima, mogu bolje odgovoriti na promjene na tržištu – fleksibilniji su i na kraju konkurentniji, jer su fokusirani na glavne aktivnosti koje dodaju vrijednost njihovim proizvodima i uslugama.

Pružatelji outsourcing usluga, zahvaljujući ekonomiji razmjera, koriste najmoderniju tehnologiju za obavljanje usluga i zadataka u branši u kojoj djeluju. Poduzeća korisnici tih usluga na taj način iskorištavaju tehnologiju koju si inače ne bi mogli priuštiti, kada bi te aktivnosti obavljali sami.

“Do what you do best and outsource the rest.”

Tom Peters

Vaše kupce ne zanima da li su vaši procesi inhouse ili outsourcing

Danas je sve više funkcija i procesa izvan direktne kontrole organizacija. Stoga moderan i inovativan pristup vođenja organizacija zahtijeva od modernih menadžera da vladaju ne samo specijaliziranim znanjima i vještinama određene funkcije, nego i vještinama u upravljanju odnosima među ljudima i među organizacijama. 

Ako želite pomoć da vas provede kroz bespuća prednosti i zamke Outsourcinga te da lakše donesete odluku o tome da li ili ne outsorcati neki supply chain proces onda ste na pravom mjestu. 

LOGIKO TIM

Ako vaši kupci ne primijete da dio procesa u lancu do kupca ne odrađujete vi, a znamo da je danas u supply chain managementu veoma važan nivo usluge i raspoloživost robe, onda znate da ste vi i vaš outsourcing partner napravili dobar posao.

Komentiraj