Pročitaj ovo ako želiš optimizirati zalihe efikasno i bez stresa!
Upravljanje zalihama za male i srednje poduzetnike…
Optimizacija zaliha u
6 koraka
Kako optimizirati zalihe bez ulaganja i stresa, da vuk (kupac) bude sit (zadovoljan) i ovce (zalihe) na broju (optimalne)!?
Ako ste voditelj nabave, logistike ili planer proizvodnje, i upravljanje zalihama je vaše zaduženje, onda je ova knjiga za vas.
“Kao mladi voditelj nabave, koji je bio zadužen za upravljanje zalihama radio sam sve klasične greške… “– Antonio Zrilić
Kada sam bio mladi voditelj nabave zadužen za upravljanje zalihama, radio sam klasične greške:
- Postupak rješavanja mrtvih zaliha se sastojao od izlista mrtvih zaliha i slanja voditelju prodaje.
- Prioritet za smanjenje odnosno povećanje zaliha ovisio je o ulozi koju je tadašnji CEO imao u upravi – da li je bio zadužen za financije, proizvodnju ili za prodaju?
- Analiza zaliha se sastojala od izračuna vrijednosti zaliha i usporedbe sa prethodnim mjesecima.
- Sigurnosne zalihe – prethodnici su mi rekli da zalihe ne smiju pasti ispod xy komada i da ne pitam kako su došli do tih brojki.
- Izračun potrebnih zaliha za nabavu se radio u mjernim jedinicama vremena i to linearno ne vodeći računa o kojem se segmentu zaliha i artikala radi i koje su stvarne potrebe
- Mrtve zalihe su nastale prije moga vremena i one nisu moj problem – one se eventualno spominju samo kada je aktualna godišnja inventura.
Da sam kao mladi voditelj nabave imao ovakvu knjigu platio bih je, ne 9 €, ili 29 € – nego 299 €!
Poglavlja e-knjige OPTIMIZACIJA ZALIHA U ŠEST KORAKA:
UMJESTO UVODA – ZALIHE KAO KRVOTOK
„ANALIZIRAJ OVO”: SEGMENTACIJA I STRATEGIJE
- Podjela artikala po kategorijama
- ABC Analiza zaliha ili Pareto i njegov grašak
- Interpretacija ABC analize
- XYZ Analiza zaliha
- Kako odrediti kojoj kategoriji artikl pripada?
- Karakteristike materijala na osnovu XYZ analize
- Matrica zaliha: Segmentacija, karakteristike i strategije
- Još neke strategije na osnovu ABC/XYZ analize
CASH-FLOW POTENCIJAL: TRANSFORMACIJA NEKURENTNIH ZALIHA U GOTOVINU
- Što je uopće koeficijent obrtaja?
- Kako povećati koeficijent obrtaja zaliha u tri koraka?
- Kako mrtve zalihe pretvoriti u gotovinu?
FORENZIKA ZALIHA: DEKODIRANJE PREKOMJERNIH ZALIHA
- Uzrok smrti mrtvih zaliha
- Pronađite uzroke viška zaliha
- Pitajte!
- Kakve to ima veze sa upravljanjem zalihama?
- Koji su stvarni uzroci prevelikih zaliha i kako ih riješiti?
- Nabava i odnosi sa dobavljačima
- Proizvodnja i karakteristike materijala
- Prodaja i odnosi s kupcima
- Vanjski utjecaji
- Politika zaliha i organizacija
- Dijagram riblje kosti
UPRAVLJANJE ZALIHAMA KAO STRATEGIJA: POLITIKA ZALIHA NA NESIGURNOM TRŽIŠTU
PREUZMITE KONTROLU: TKO MOŽE UKROTITI ZVIJER ZVANU ZALIHE?
- Konfliktni ciljevi
- Suboptimizacija
- Kako riješiti konfliktne ciljeve?
- Menadžer za upravljanje materijalima
MJERE USPJEHA U UPRAVLJANJU ZALIHAMA: IMPLEMENTACIJA NAPREDNIH KPI-JEVA U ERI VELIKIH PODATAKA
- Određivanje ciljeva
- U čemu mjeriti?
- “To nije mjerljivo!”
- Ključni pokazatelji uspješnosti (KPI) poslovanja sa zalihama
DODATAK UPRAVLJANJE ZALIHAMA 5.0 – Trendovi u upravljanju zalihama 2024
Unesite svoju e-mail adresu i poslat ću vam besplatno poglavlje:
Ova knjiga je nastala kao rezultat moga konzultantskog rada sa mnogim poduzećima iz Hrvatske i regije. Knjiga se prodaje u slobodnoj prodaji na amazonu za 35$ i u domaćim knjižarama za 35€. Ali želim da dobijete vrijednosti koje vam pruža ova knjiga, kako bi za samo 9€ radili manje grešaka nego što sam ih ja radio na vašem mjestu.
TREĆE IZDANJE KNJIGE
Ova e-knjiga je potpuno novo izdanje sa novim uvodom, ažuriranim primjerima i potpuno novim konceptima, koji su u skladu sa novim vremenom i izazovima.
3. Izdanje 2024, A5, PDF format, 217 strana
Još niste uvjereni u vrijednost ove knjige?
A što ako dobijete bonus u obliku DVIJE dodatne e-knjige?
cash flow potencijal vašeg poduzeća
Cash-Flow je krvotok poduzeća i krajnji cilj poslovanja je da gotovinu koju smo uložili u biznis ponovo vratimo u – gotovinu. Ovaj ciklus gotovine podsjeća na ciklus koji se događa u prirodi – led, voda i vodena para.
Operativnu imovinu poduzeća se može također podijeliti u tri agregatna stanja:
- Gotovina – čvrsto agregatno stanje
- Zalihe – tekuće agregatno stanje
- Potraživanja – plinovito agregatno stanje.
U ovoj knjizi govorimo o generatorima gotovine sa posebnim naglaskom na optimalnu strukturu imovine i balansa između agregatnih stanja: gotovine, potraživanja od kupaca i zaliha.
11 savjeta za uspješno provođenje inventure
Bez obzira vodite li malu trgovinu ili upravljate velikim skladištem, inventura je ključan proces logistike. Pravilno provedena inventura nije samo zakonska obveza – ona je temelj za donošenje pametnih poslovnih odluka, optimizaciju troškova i povećanje profitabilnosti.
U ovom e-priručniku otkrit ćemo vam provjerene i praktične savjete koji će vam pomoći da naučite:
- Kada je najbolje vrijeme da radite inventuru?
- Kako pripremiti skladište za inventuru?
- Kako organizirati inventuru?
- Zašto je teško pogoditi pokretnu metu?
- Kako da svaka inventura prođe glatko i bez stresa?
Želim kupiti knjigu:
Visina zaliha je posljedica različitih strateških i taktičkih odluka u cijeloj organizaciji i optimizacija zaliha je znanost o donošenju racionalnih i isplativih odluka te odluka donesenih na osnovu što više podataka.
Zaliha je i dalje jedna od najznačajnije imovine u organizacijama i unatoč velikim naporima, još uvijek je izvor značajnih mogućnosti za smanjenje troškova i rast poslovanja. Optimizacija razine zaliha, bez žrtvovanja usluge kupcima, je jedan od najvećih izazova u suvremenim lancima opskrbe.
Visoke zalihe vam zamagljuju pogled i smanjuju fleksibilnost. Zadnjih godina prošli smo nekoliko ciklusa od nestašica do gomilanja zaliha. Izvjesno je da će i naredni period biti u znaku optimizacije zaliha jer tanka je crta između prevelikih zaliha i nedostatka zaliha. Ova praktična knjiga će vam pomoći hodati po toj crti i otkriti tajne zanata upravljanja zalihama u ova zanimljiva vremena.
Autor Vas vodi kroz “džunglu” upravljanja zalihama i usmjerava na pravi put kojim bi trebali doći do “svetog grala” odnosno: niže razine zaliha i troškove, istu ili višu razinu usluga prema kupcima, minimizirajući rizik od izgubljene prodaje i održivost na dulje vrijeme.
O autoru:
Antonio Zrilić – Osnivač tvrtke Logiko d.o.o. koja je specijalizirana za savjetovanje u Supply Chain Managementu i savjetujem kompanije, menadžere i poduzetnike više od 15 godina.
Ekspert za optimizaciju operativnih procesa (logistike, nabave i proizvodnje) i ima višegodišnje iskustvo na području razvoja menadžmenta.
Autor 4 knjige sa tematikom iz supply chain managementa, certificirani SAP konzultant te nosilac certifikata „Green Belt Six Sigma“.