Profitability Mag

profitability mag

Nakon rasta prodaje odnosno prihoda, profit je jedna od najdražih igračaka svakog poduzetnika, menadžera i vlasnika. Profit je zapravo bit cijelog poduzetničkog poduhvata. Ako nema profita onda poduzetnik nemože izvršiti svoju misiju bila ona sebična ili velikodušna; odnosila se ona na privatno bogatstvo ili na boljitak zajednice i društva. Zadatak svakog poduzeća kao profitne organizacije je da ostvari profit kako bi onda ostvarila svoj viši cilj. Kako ostvariti profitabilnost? Postoji više načina i oni ovise o vrsti poduzeća i branši.

Tri resursa koji se u današnje vrijeme pokazuju kao presudni za povećanje efikasnosti su ljudi, materijali i kapaciteti.

Pogledajmo kako svaki od njih utječe na vaše poslovanje i kako vam LOGIKO može pomoći u ovladavanju ovim resursima:

Ljudski rad

Svi se zaklinju u to da su ljudi najvrjedniji resurs, nazivaju ga još i ljudski kapital i stvarano on to i je. U novoj ekonomiji koja simbolično započinje u 21. stoljeću je stvarno zasnovana na ljudima ili onome što je Peter Drucker nazvao radnicima znanja. Međutim postoje i oni poslovi koji još uvijek imaju određenu ručnu komponentu i te poslove je potrebno organizirati na način da budu što efikasniji. u tom smislu ljudski rad se treba gledati u kombinaiji sa još jednim elementom - procesom.

Kada je proces dobro postavljen i čovjek koji u njemu djeluje je dobro educilran i obučen, onda se postižu najbolji rezultati. Dozvolite da vam LOGIKO pomogne oko vaših procesa i da vam smanjimo VRIJEME, TROŠKOVE I RIZIKE - javite se na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili na tel. +385 91 222 0123 

Materijali

Materijal kao resurs je bio uvijek važan pa i sada trošak materijala čini veliki dio ukupnih troškova.Nekoliko je slojeva kroz koje možemo gledati ovaj resurs.

  • S jedne strane ovdje možemo gledati na asortiman naših proizvoda koji sve više raste i širi se po nekontroliranoj stopi, što i nije toliko problem. Problem je u tome da se onaj dio asortimana koji se pokaže kao slijepa ulica ne eliminira nego i dalje životari na policama dućana i skladišta i troši ostale naše resurse (ljudski rad i kapacitete).
  • Sljedeći sloj su nabavni troškovi. Ogroman je utjecaj nabavne cijene na ukupni profit poduzeća - ako smanjimo nabavne troškove za samo 10% možemo povećati profit i za 50%.  
  • Na kraju sve to završi na zalihama i one ćine zbroj cijelog asortimana, cijene i količine. Mnogi klijenti nas angažiraju za smanjenje zaliha iako u fazi optimizacije moramo se dotaknuti i ostalih elemenata

Za optimizaciju zaliha, nabavnih troškova i asortimana javite se na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili na tel. +385 91 222 0123 

Kapaciteti

Kapacitet kao resurs se pokazao kao jedan od glavnih konkurentskih prednosti. Iako se polako jaz u troškovima poslovanja između Kine i zapadnih zemalja sve više smanjuje pa čak i okreće u korist zapadnih zemalja, nije vjerojatno da će se dogoditi neki značajnijii preokret u globalnom premještanju proizvodnih destinacija. jedan od razloga je u tome da su u Kini instalirani toliko kapaciteti da je nakon određene točke proizvodnje sve preko toga praktički besplatno (odnosno košta po nabavnoj cijeni sirovina).

Koja je tu pouka? Ako vi možete povećati interne kapactete na način da iskoristite unutarnje potencijale kapaciteta u proizvodnji, logistici i prodaji, onda vas svaki dodatni proizvod ili usluga praktički ne košta više od sirovine. Ako želite da vam LOGIKO pomogne u pronalaženju vlastitih neiskorištenih kapaciteta javite se na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili na tel. +385 91 222 0123 

 

Smanjenje troškova LIM - Samobor

"Svakako moramo preporučiti konzultante kompanije LOGIKO Antonia Zrilića i Zorana Đurđevića koji su uspjeli:

  • stabilizirati ukupno poslovanje kroz optimizaciju pojedinih procesa
  • identificirati i smanjiti skrivene troškove u proizvodnji, nabavi te optimizirati indirektne troškove
  • pronaći i bolje iskoristiti skrivene kapacitete u proizvodnji i nabavi...”

 

"...Kao dodatni benefit uspjeli su nešto prilično "nevjerojatno" - Ostvariti integracije među timovima prodaje, nabave i proizvodnje, koji su za rezultat imali preciznije planove i veće iskorištenje kapaciteta."

LIM - SAMOBOR,  Direktor, Ivan Kodrić

 

Nazovite konzultanta i riješite nedoumice, probleme i izazove ODMAH! 

tel. +385 1 777 98 67

ili na mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Ugodan nastavak dana!

 

Najveći trošak od svih

U svojoj knjizi o inovacijama i poduzetništvu Peter Drucker je izjavio zanimljivu stvar:Da je najveći trošak neke imovine - kada ne koristimo tu imovinu.  Iako je to rečeno u jednom drugom kontekstu, ova se izjava zapravo odnosi na svu imovinu. Mi volimo razmišljati u terminima da je imovina imovina i da je, na primjer, kuća kao imovina stvarna imovina. Međutim, ako uđemo u srž stvari vidjet ćemo da one nisu tako jednostavne. Na primjer, za germanske pravne poretke karakteristično je da prihvaćaju više različitih pojmova imovine, jer se u tim pravnim porecima smatra da pojam imovine ovisi o funkciji koju imovina ima u pravnim odnosima. Naime, ako pogledamo definiciju (prema Wikipediji) Imovina je ukupna vrijednost resursa, odnosno izvora potencijalne imovine, kojima poduzetnik raspolaže i njima se koristi kako bi ostvario gospodarsku aktivnost.

Dakle, imamo dva glavna sastojka da bi se nešto zvalo imovina - funkcija i korist. Imovina nije imovina ako nema neku funkciju i ako se njome ne ostvaruje korist. U svakom slučaju stvar je u tome da se nešto ne zove imovina ako ne donosi korist. U ekonomiji se to još zove "mrtvi kapital".

 

Profitability Wizard

productivityNakon rasta prodaje odnosno prihoda, profit je jedna od najdražih igračaka svakog poduzetnika, menadžera i vlasnika. Profit je zapravo bit cijelog poduzetničkog poduhvata.

Kupovati jeftino i prodavati skupo

U jednoj humorističnoj emisiji prije nekoliko godina, mladi budući poduzetnici su se educirali kako započeti neki poduzetnički poduhvat. Na kraju obuke su trebali napraviti završni rad i predstaviti poduzetničku ideju. Jedan od polaznika je rekao kako ima odličnu ideju i prezentirao ju je ostalima. "Ja ću, rekao je, kupovati jeftino i prodavati skupo!" iako je ovo trebala biti ironija o tome kako su nastajali poduzetnici početkom devedesetih, to je u samoj biti i ono što svaki poduzetnik i treba raditi - kupovati jeftino i prodavati skuplje nego je kupio.

Međutim nije to uvijek tako jednostavno ili možda je - ali samo u početku kada je poduzetnik sam i on i njegovo vrijeme su jedini resurs i jedini trošak. Kasnije kada u formulu dolaze ostali troškovi kao što je najam prostora za rad, novi zaposlenici i oprema, onda je potrebno da ta marža bude dovoljno velika da pokrije i te troškove. Od tog trenutka više nije važno imamo li maržu već kolika je ona. I to je najveća tajna poduzetništva: Kako povećati maržu i zadržati profitabilnost koja će zadovoljiti sve one koji žive od nje?

Mjerenje i produktivnost

Povezana slikaCharles Schwab, prvi predsjednik kompanije Bethlehem Steel, volio je dnevno obilaziti svoju čeličanu. Tijekom jedne inspekcije naišao je na skupinu radnika koji su upravo završili izlijevanje. Schwab je na brzinu izbrojao lijevove i ne govoreći ništa komadom krede napisao "78" masnim brojkama na peći. Zatim je nastavio svoju turneju. Kad je došao na isto mjesto dan kasnije "78" je bio prekrižen, a pokraj njega njegovi zaposlenici napisali su "80". Jedan dan kasnije "80" je prešao u "85". Proizvodnja  je i dalje u nastavila rasti na ovaj način.

Ova urbana legenda nam govori tri stvari. Prvo da je Peter Drucker bio u pravu kada je rekao da ono što ne mjeriš s tim ne možeš niti upravljati, a drugo da motivacija izvire iz mjerenja i da je taj način natjecanja i natjecateljski duh duboko usađen u svakog od nas. I treće, da uz sustav mjerenja ne mora nužno biti i sustav financijskog nagrađivanja, a da on daje rezultate. 

Logiko Klijenti

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 777 98 67
+385 1 777 98 67
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: