Logistički akcelerator je LOGIKO metodologija za ubrzavanje logističkih operacija, obrtaja imovine (zaliha isl.) te sveukupno povećanje efikasnosti u cilju rasta i profitabilnosti.
Da bi vaše skladište bilo brzo mora biti FAST! Dakle, riječ FAST znači brzo, ali istovremeno predstavlja i skraćenicu za ono što će vam pomoći da vaše skladište i skladišne operacije postanu brze poput munje:
FLOW ili PROCES
ACCESSIBILITY ili PRISTUP
SPACE ili PROSTOR
THROUGHPUT ili PROTOK
FLOW ili PROCES - Osnovno pravilo kod procesa je da se svaki proces sastoji od aktivnosti koje dodaju vrijednost i koje kupac plaća i od aktivnosti koje ne dodaju vrijednosti odnosno koje čine čisti gubitak vremena i novaca (šetanje, čekanje, dvostruko manipuliranje isl.). Ideja je da iz procesa treba izbaciti sve viškove i gubitke. Da bi to mogli napraviti morate pažljivo promatrati procese, mapirati ih te ukloniti sve kritične točke.
ACCESSIBILITY ili PRISTUP - Ovdje mislim na pristup robi koji mora biti neometan zbrkom, ne-složenom robom ili neorganiziranošću. Glavni aduti su vam ovdje ergonomija i usklađivanje sa frekvencijom naručivanja kupaca. Treba tako složiti robu da operaterima u skladištu bude na optimalnoj putanji kojom se inače služe. Tu se služite alatima kao što su Paretovo pravilo i ABC analiza te pravila ergonomije.
SPACE ili PROSTOR - Prostor je od pamtivijeka bio, i u mnogo slučajeva, ostao fetiš kod profesionalaca u logistici. Iako će to možda zvučati neobično (da ne kažem heretički), osnovna funkcija modernog skladišta nije skladištenje robe - osnovna funkcija skladišta je izlaz robe sa skladišta. Možda je skladište nekada i služilo tome da se roba skladišti na duži rok (posebno u doba kada je većina industrije bila vezana uz poljoprivredne cikluse). Danas imamo jednu sasvim drugačiju strukturu industrije i glavni cilj nije skladištenje robe nego da se roba na što efikasniji način izbaci iz skladišta na mjesto njezine upotrebe.
S obzirom da funkcija skladišta određuje njegov dizajn i raspored prostora vi morate taj prostor i njegov dizajn prilagoditi funkciji izlaza robe, a ne čuvanja robe na dugi rok. Osnovni je, dakle, zadatak odrediti omjer skladišnog prostora i prostora za manipulaciju.
THROUGHPUT ili PROTOK - Protočnost samog skladišta je krvotok koje mu daje život i ako nema protoka dolazi do uskih grla i začepljenja koje mogu dovesti do infarkta. Ako želite izbjeći stanje infarkta morate paziti na produktivnost skladišta i mjeriti ju. Najprije morate znati kakvi stetrenutno, a zatim postaviti realne ciljeve gdje želite biti i onda raditi na tome da to postignete. Naravno, da je ovdje najvažniji ljudski faktor jer tu se radi o tome koliko ste iskoristili resurse. Treba raditi benchmark i pažljivo postavljati ciljeve produktivnosti koje želite postići.
Isto tako trebate biti svjesni da je produktivnost moguće povećavati do određene granice, a nakon toga treba instalirati primjerenu tehnologiju koja daljnju produktivnost može vinuti u neke nove razine.
Ubrzanje logistike ITALCRO - Pula:
"Tehnike u upravljanju zalihama i skladištem koje nas je Antonio Zrilić naučio su dramatično poboljšale razumijevanje logistike. Gospodin Zrilić nam je pomogao da bolje sagledamo cjelokupnu logističku situaciju. Pružio nam je gomilu prijedloga koje smo pretočili u plan akcija te ubrzali protok robe na skladištu. Nivo usluge prema našim kupcima je također dramatično porastao..."
Rajko Stanek, Direktor prodaje, ITALCRO d.o.o. Pula
Skladište kao jetra
Logistiku i skladište možemo usporediti s jetrom! Svi problemi poduzeća se vide u skladištu i logistici, ali ti problemi nisu nastali samo u skladištu. Zbog toga, ako želimo poboljšati naše skladište i donijeti rješenja u tom smjeru, treba obradom i analizom logističkih podataka, procese u skladištu sagledati malo šire u odnosu na cijelo poslovanje poduzeća. Pitanje koje si trebate postaviti u vezi s Vašim skladištem je Kolika je stvarna efikasnost u Vašem skladištu?
Kada razgovaramo o skladištu i kako ga pretvoriti u efikasno skladište trebamo imati na umu sljedeće činjenice i pitanja:
Sakupljanje narudžbi, pikiranje ili komisioniranje je aktivnost koja čini između 40-60 posto ukupnih troškova skladišta
Faktori koji najviše utječu na brzinu komisioniranje, a time i na troškove su raspored (layout) skladišta, obučenost i motivacija ljudi, procesi i metode te alati (tehnologija) kojima se služe
Vaš voditelj logistike i skladišta upravlja sa većinom vaše imovine (skladište, oprema, zalihe...)
Vrijednosti koje donosi LOGIKO
Ubrzanje procesa u logistici i time skraćivanje vremena od narudžbe kupca do isporuke. Na ovaj način vam pomažemo da ubrzate kompletno poslovanje i utječemo na poboljšanje cash-flowa.
Definiranje mjerljivih standarda i na taj način lakše praćenje produktivnosti logistike, skladišta i pojedinih zaposlenika. Ako želimo znati da li su naši troškovi i investicije opravdani moramo neprestano pratiti ROI naših zaposlenika.
Ušteda na prostoru, smanjenje troškova i povećanje kapaciteta logistike. Zašto ulagati u novo veće skladište ako u postojećem ima potencijala za povećanje kapaciteta i na taj način bolje iskorištavanje prostora i ljudi.
U nedavnom razgovoru sa jednim klijentom osvijestio sam vrlo važnu stvar. Kada kažem osvijestio, znači da sam "znao" i ranije, ali ju nisam koristio na pravi način.
Razgovor i rasprava je bila o procesu nabave i naručivanja. Pokušavali smo automatizirati proces naručivanja kako bi ga s jedne strane standardizirali, a s druge strane bi ga smanjili i oslobodili vrijeme za neke strateške poslove u nabavi. Kada su mi referenti nabave opisivali posao koji rade, iznimke i odluke o sitnim detaljima su iskakale jedna iz druge. Čak niti referenti međusobno nisu radili na isti način, a isto tako i jedan referent nije imao isti proces za sve dobavljače i slučajeve.
Skladište možemo usporediti s jetrom! Svi problemi poduzeća se vide u skladištu, ali ti problemi nisu nastali samo u skladištu. Zbog toga, ako želimo poboljšati naše skladište i donijeti rješenja u tom smjeru, treba obradom i analizom logističkih podataka, procese u skladištu sagledati malo šire u odnosu na cijelo poslovanje poduzeća. Pitanje koje si trebate postaviti u vezi s Vašim skladištem je Kolika je stvarna efikasnost u Vašem skladištu?
Princip stvarnosti
Jack Welch, predsjednik kompanije General Electric, rekao je da je u poslovnom vođenju najvažniji princip - takozvani "princip stvarnosti," koji se zasniva na potrebi traganja za istinom, bez obzira na to kamo će nas ona odvesti. "Prema svijetu se odnosite u skladu sa stvarnim stanjem stvari, a ne onako kako biste vi željeli da bude." Kad god bi trebao riješiti neki problem ili poteškoću u General Electric-u, njegovo prvo pitanje bilo bi: "Koje je stvarno stanje stvari?Pitanje koje si trebate postaviti u vezi s Vašim skladištem je Kolika je stvarna efikasnost u Vašem skladištu?
Tanka je granica između dobre investicije u skladište i bacanja novaca. Stoga treba dobro poznavati procese u skladištu, ali i mogućnosti i isplativost ulaganja u automatizaciju u skladištu.
Koliko je automatizacije i informatizacije dovoljno u Vašem skladištu?Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Da li su vam poznate sljedeće situacije u vašem skladištu:
Nedovoljna iskorištenost skladišnog prostora ili nedostatak skladišnog prostora.
Zamjena artikala jedan za drugi i pogrešne isporuke
Nemogućnost pronalaženja određenog artikla u skladištu
Spor protok robe i "uska grla" na ulaznim ili izlaznim platformama skladišta
Nedostatak informacija o količinama, vremenu i manipulaciji neke robe u skladištu
Iz naše suradnje su proizašli važni projekti za Nelt koji će imati sveobuhvatne koristi za sistemsko razumevanje, operativno vođenje i jačanje otpornosti lanca snabdevanja.
Read More
"Nastavak uspješne saradnje sa Antoniom Zrilićem i njegovom kompanijom Logiko, kao dio projekta povećanja kompetencija u Supply Chain Managementu. U najkraćem, bilo je efikasno, sadržajno i vrlo poučno u svim elementima koje smo prošli. Naši uposleni iz odjela Prodaje, Proizvodnje…Read More
Iako je Feal vrlo uspješna kompanija ovaj projekt nam je pomogao da podignemo internu organizaciju i procese planiranja na sasvim novu razinu.
Read More
Logiko d.o.o. dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.