Mozaik Logiko usluga

  • Default
  • Title
  • Date
  • Random
  • Proizvodne kompanije se danas nalaze pred novim izazovima, koje nameće tržišno okruženje kao što su: globalna nestabilnost uzrokovana krizom; potražnja
    Read More
  • Nakon rasta prodaje odnosno prihoda, profit je jedna od najdražih igračaka svakog poduzetnika, menadžera i vlasnika. Profit je zapravo bit
    Read More
  • Svi se slažemo da je Cash-Flow krvotok poduzeća i da je krajnji cilj poslovanja da se gotovina koju smo uložili
    Read More
  • Logistički akcelerator je LOGIKO metodologija za ubrzavanje logističkih operacija, obrtaja imovine (zaliha isl.) te sveukupno povećanje efikasnosti u cilju rasta
    Read More

Efikasna proizvodnja

Proizvodne kompanije se danas nalaze pred novim izazovima, koje nameće tržišno okruženje kao što su: globalna nestabilnost uzrokovana krizom; potražnja za robom u ograničenim serijama ili za sve većim brojem različitih modela; veoma brze promjene na tržištu; nevjerojatnu konkurenciju jeftinih proizvoda sa istoka i luksuznih sa zapada. Da bi mogli odgovoriti na ove izazove moramo izvlačiti maksimum dobiti iz svakog proizvoda i minimizirati troškove na najmanju moguću mjeru.

Pitanje: Da li znamo koliki su nam troškovi proizvodnje i što treba rezati, a što poticati? Na ovo i ostala pitanja o tome kako upravljati proizvodnjom možete dobiti odgovore od naših renomiranih stručnjaka kroz savjetovanje koje LOGIKO CONSULTING provodi u proizvodnim kompanijama širom regije.

 

Izvoz i proizvodnja čeka na kreativne profesionalce

Svako jutro na afričkoj ravnici, gazela se budi i misli: "Moram trčati brže od lava ili će me pojesti."

Svako se jutro lav budi i misli: "Moram trčati bar malo brže od najsporije gazele ili ću umrijeti od gladi."

Zbog toga na afričkoj ravnici nije važno jesi li lav ili gazela. Kad izađe Sunce, važno je trčati…

 

Kažu, Njemačka je prva izišla iz recesije, jer je imala razvijenu industriju i proizvodnju; Amerika se vraća proizvodnji, odnosno vraća svoju proizvodnju, koju je u jednom trenutku prebacila u dalekoistočne zemlje. Isto tako i 20% proizvodnje iz EU se sa istoka vraća u domicilne zemlje. Pitanje je što Hrvatska čeka?! Kada će se i Hrvatska okrenuti proizvodnji.

Na jednoj nedavnoj konferenciji, članica uprave Agrokora Ljerka Puljić je naglasila: „…da bi održavali bilo koji brend, vi morate inovirati proizvod svake ili barem svake druge godine. Morate promijeniti recepturu, ambalažu ili morate pronaći neki novi način korištenja.“ Sjetimo se npr. Cedevite Go – mislili smo da je sa Cedevitom sve rečeno - i onda se pojavio novi proizvod na jedan novi način i to u jeku recesije, koji je doživio veliki uspjeh na tržištu.

Još jedan primjer: Tvrtka Apple je 1984. godine investirala 20 mil. dolara u najmoderniju tvornicu za proizvodnju računala u Americi i - zatvorena je nakon dvije godine i proizvodnja je prebačena u tvrtku Foxconn u Kini. Što je pošlo krivo u najinovativnijoj tvrtki na svijetu? Neovisna analiza tog događaja je pokazala da nije stvar u jeftinoj radnoj snazi, stvar je u fleksibilnosti, efikasnosti, troškovnoj strukturi i kvaliteti - i da je ta ista proizvodnja, da je ostala u Americi, mogla opstati.

Ljudi su ključ

Ako trebamo fleksibilnost i kvalitetu, ako trebamo inovirati proizvod i ako nije stvar u jeftinoj radnoj snazi - u čemu je onda stvar? Stvar je u tome da treba uložiti u resurs koji će nam najviše vratiti - u radnu snagu - ljudi su ključ.

Ako želite kvalitetan proizvod - a svi koji su uspjeli u izvozu, u proizvodnji i prodaji, imali su vrhunsku kvalitetu - onda morate inovirati! A kako to postići? Trebaju vam kreativni i inovativni ljudi, treba vam moderna tehnologija i metodologija. Koji je zajednički nazivnik svega nabrojanog? Odgovor je opet - ljudi i to kreativni ljudi. Ljudi rastu kroz učenje i edukaciju, a kada imaju osjećaj da rastu, ljudi su inspirirani, kreativni, puni energije i raspoloženi za suradnju. To je jedan od razloga zašto ulaganje u ljude daje bolje rezultate od ulaganja u tehnologiju, a povećava efikasnost i konkurentnost za poduzeća u kojima takvi ljudi rade.

„Push-me-pull-me“

Neki kažu za 'lean' metode i alate koje poučavamo na Logiko Akademiji, kao što su 20 ključeva, Balanced scorecard, Six sigma ili kaizen koje koriste sve uspješne svjetske kompanije: „To nije primjenjivo u našoj branši!“ ili „Mi smo drugačiji nego što su Amerikanci, Japanci ili Nijemci - to kod nas ne bi uspjelo!“. Međutim, neke stvari su neovisne o branši ili zemlji. Pogledajmo primjer Zare – lidera u tekstilnoj industriji – koja kombinira koncepte Toyote i Benettona. Zašto i domaći profesionalci u proizvodnji ne bi mogli nešto naučiti od Toyote, Apple-a, Wal-Marta ili Zare i postati efikasni i konkurentni.

Ne samo da moramo učiti, nego mi ne možemo ni primirisati svjetskom tržištu, a kamoli preživjeti u njemu ako ne vladamo ili bar poznajemo gore spomenute metodologije.

Temeljni principi uspješnih proizvodnih organizacija

Rekli smo kvaliteta je važna. Ali ne bilo koja kvaliteta - već kvaliteta koju je kupac spreman platiti. Sljedeća stvar je tijek materijala i informacija bez suvišnih aktivnosti, bez viškova zaliha i sl. Treba raditi samo aktivnosti koje donose vrijednost i proizvoditi samo onoliko koliko je potrebno (proizvodnja bazirana na potražnji). Logiko treneri sa međunarodnim iskustvom bi rekli da ovo možemo postići kaizenom (kontinuiranim poboljšanjem) i pull principom (pull - eng. povlačiti) koji kaže: kada je materijal potreban onda ga povlačimo u sustav…  Kod nas se uglavnom koristi push princip (push - eng. gurati), kao što je MRP (sustav planiranja materijalnih potreba), ako se uopće koristi neki sustav. Jedan od alata koji se zasnivaju na pull principu je primjerice kanban. Neki dan me me nazvao djelatnik jedne naše tvrtke jer je našao da se u programu Logiko Akademije spominje kanban sustav i pitao da li naša tvrtka prodaje kanban ploču. U kratkom razgovoru sam shvatio da on zapravo ne razumije kanban i ne želi naučiti na kojem principu se zasniva. To je kao da želite kupiti samo korice knjige bez sadržaja. On iz nekog pomodnog razloga želi kupiti kanban misleći da je to dovoljno, ne znajući da se kanban ne može uvesti, a da ga se ne razumije - da ga se ne nauči.

Najveći gubitak svih poduzeća

Jedan od načina kako iskoristiti - neiskorišten ljudski potencijal (najveći gubitak svih poduzeća) je koristiti se vizualnim menadžmentom - sustavom ploča, grafova i drugih pomagala izloženih na vidljivim mjestima, koji i nadređene i podređene drži u dodiru sa realnošću svakodnevnog poslovanja.

I na kraju, kao što to vrijedi za sve metodologije najvažniji je princip kontinuiranog poboljšanja - jer svijet se nije zaustavio samo zato što smo mi nešto naučili. Moramo „trčati“ i učiti svako jutro da bismo preživjeli. Znači, kada postignemo određeni uspjeh i preživimo jedan dan ili godinu, ne smijemo stati nego moramo dozvoliti da nam ovi principi, metode i alati koje možemo naučiti postanu svakodnevicom. Jedini način kako to možete učiniti je da trenirate i učite svakodnevno - pitajte Messija i Ronalda.

 

Smanjenje troškova LIM - Samobor

"Svakako moramo preporučiti konzultante kompanije LOGIKO Antonia Zrilića i Zorana Đurđevića koji su uspjeli:

  • stabilizirati ukupno poslovanje kroz optimizaciju pojedinih procesa
  • identificirati i smanjiti skrivene troškove u proizvodnji, nabavi te optimizirati indirektne troškove
  • pronaći i bolje iskoristiti skrivene kapacitete u proizvodnji i nabavi...”

 

"...Kao dodatni benefit uspjeli su nešto prilično "nevjerojatno" - Ostvariti integracije među timovima prodaje, nabave i proizvodnje, koji su za rezultat imali preciznije planove i veće iskorištenje kapaciteta."

LIM - SAMOBOR,  Direktor, Ivan Kodrić

Logiko Klijenti

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 777 98 67
+385 1 777 98 67
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: