BLOGiko - Kronike jednog konzultanta

Izazovi u vođenju ljudi u logistici - fluktacija radnika

Fluktuacija

Fluktuacija je rak rana bilo kojeg procesa ili posla. Kada je veliki obrtaj radne snageu poslu dolazi do više različitih problema i troškova. Najevidentniji problem je trošak ponovnog zapošljavanja. Prema nekim procjenama trošak zapošljavanja nekog čovjeka - pored samog troška vremena intervjuiranja i konzultantskih usluga profesionalnih agencija (ako se koriste), jesu minimalno tri do šest mjesečnih plaća. Naime, u prvom mjesecu novo zaposlena osoba nije korisna nego tek uči svoje zadatke i povlači za sobom još jednog zaposlenika-mentora koji mu pomaže u uvođenju u posao. To su već dva čovjek-mjeseca. U drugom i trećem mjesecu novozaposleni radnik još je uvijek slabo produktivan i povremeno traži pomoć od kolega. Nakon toga je moguće da se potpuno integrira i u sljedećih nekoliko mjeseci postigne punu produktivnost ili se ne uklopi i ode (bilo svojom voljom ili ne). Tada se vraćamo na početak.

Ovo je samo jedan i najočitiji trošak koji povećana fluktuacija donosi.

Kako smanjiti utjecaj sezonaliteta u logistici

Jedan od najvećih izazova u skladišnom poslovanju je sezonalitet odnosno razlika u prosječnom intenzitetu posla u raznim dijelovima godine, mjeseca, tjedna ili čak u danu. Što se tiče mjesečnih i tjednih oscilacija one su uglavnom umjetno stvorene zbog ganjanja planova pred kraj razdoblja pa se događa da je manji intenzitet na početku perioda, a puno veći pred kraj mjeseca ili tjedna. Ovi umjetni ciklusi mogu imati i neke druge uzroke koje treba identificirati kako bi se oni uklonili i da bi se posao ravnomjernije rasporedio.

Radi se o tome da je puno manji stres na poslu kada je on raspoređen i očekivan. Stres se stvara kada se dogodi puno sitnih stvari odjednom, a pošto ljudski mozak ne može procesuirati više od jedne stvari u isto vrijeme mozak reagira na način da se luče određeni hormoni, koji onda utječu na to da mi osjećamo ono što se zove stres. Određena razina stresa može biti i dobra, ali kada je on konstantan ili prevelik u određenim dužim razdobljima (više dana i bez odmora jer se radi prekovremeno) onda dolazi do takozvanog izgaranja ("burnout"). Nedavno je u skladištu jedne distributerske firme trećina stalnih i dobrih radnika otišla jer je stres bio prevelik uslijed promjene softvera koji je uzrokovao duže razdoblje prekovremenih sati.

Što za skladište znači sezonalan karakter posla?

Pametna nabava za profit poduzeća

Prosječni radni vijek je oko 40 godina. Ali prosječni očekivani životni vijek uspješnog biznisa je samo 20-30 godina. Profesionalci u nabavi će nadživjeti bilo kojeg poslodavca i morat će biti pripremljeni za više od jednog posla. Zato moraju raditi na sebi i na svojoj edukaciji. 

Sve do nedavno, obrtnik je naučio zanat nakon pet ili sedam godina naukovanja. Naučio je, u dobi od osamnaest ili devetnaest godina, sve što će mu ikada trebati i koristiti tijekom života. Danas novi poslovi zahtijevaju drukčiji pristup radu i drugačiji nivo svijesti. Iznad svega zahtijeva se navika kontinuiranog učenja. I u nabavi je tako.

Kako Bitcoin pomaže u upravljanju lancem opskrbe

Slovenska tvrtka OriginTrail svojim istoimenim rješenjem omogućuje jednostavno praćenje porijekla mliječnih i mesnih proizvoda te se očekuje kako će napraviti pravu revoluciju u sigurnosti hrane.

Koristeći tehnologiju ulančavanje blokova podataka (blockchain) OriginTrail omogućuje praćenje sljedivosti u opskrbnim lancima od izvora do mjesta prodaje hrane te time osigurava vjerodostojnost prikupljenih informacija. 

Rješenje OriginTrail pobijedilo je na natječaju američkog trgovačkog lanca Walmart Food Safety Collaboration Center u Kini. Njegova je prednost što će svakom kupcu omogućiti uvid u porijeklo svakog proizvoda na kineskom online tržištu hrane Yimishiji. Walmart Food Safety Collaboration Center je na natječaju tražio tehnološke inovacije koje imaju pozitivan učinak na sigurnost hrane i mogu se proširiti na širi sustav prehrane, kao i već razvijenu inovaciju s opipljivim rezultatima.

Anže Voje je u OriginTrail zadužen za PR i marketing pa smo s njim razgovarali o svjetskom uspjehu tog slovenskog startupa.

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 777 98 67
+385 1 777 98 67
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: