BLOGiko

Antonio Zrilić intervju u Poduzetniku

Kažete da je glavni „problem“ s kojim ćemo se suočiti u 2017. g. rast prodaje, proizvodnje i prihoda. Zašto nas ovaj „slatki problem“ može ubiti. Kažete da je ganjanje rasta skup sport?

Upravo smo dobili potvrdu o tome da nekontrolirani rast može ubiti ili bar uzdrmati i najveće kompanije poput Agrokora. Jasno je da je cilj svakog poduzetnika da unaprijedi svoj posao i kada prihodi počinju rasti onda se osjeća kao da su se počele ostvarivati sve njegove želje. Isto tako počinje vjerovati da se sav onaj trud do sada konačno počinje vraćati. Međutim, problem u rastu nego u njegovoj stopi kako hranimo taj rast. Da bi rasli morate kupovati više robe, ali se u toj količini i asortimanu nađu i oni artikli koji se ne prodaju kao što je zamišljeno. Onda moramo zaposliti više ljudi da nam pomognu da isporučimo i zadovoljimo sve narudžbe od kupaca. Nakon toga nam treba veće skladište dodatni vozni park i veći uredi… Vidite u kojem smjeru to ide. U principu troškovi uvijek rastu više od prihoda. Još jedna važna stvar je da u tom ganjanju rasta imamo jako neredovite priljeve gotovine što onda traži da se zadužujemo kod banaka i to dodaje točku na i!

 

Priče od milijun eura

Sigurno Vam se već dogodilo da su zbog nedostatka gotovine patile Vaše narudžbe. Ili niste mogli platiti dobavljačima? Ili ste možda kasnili sa plaćama? Ako ste odgovorili potvrdno, imamo rješenje koje ćemo Vam pokazati na primjeru dobre prakse. 

Najprije Vam moramo spomenuti zastarjelu poslovnu praksu koju još uvijek koristi previše hrvatskih uvoznika. Prilikom uvoza robe iz trećih zemalja poduzeća koriste klasičan carinski postupak 40 koji od njih traži plaćanje PDV-a po stopi od 25%. Da bi mogla platiti PDV, poduzeća koriste kratkoročna bankovna financiranja koja uzrokuju dodatne troškove i gubitak vremena za prikupljanje potrebne dokumentacije. Možete li zamisliti u što biste sve mogli investirati troškove PDV-a i financiranja?

Postoji rješenje… Ovdje nastupa naša priča od milijun eura.

CASE STUDY - Nadasve inovativno, uvozno poduzeće iz Republike Hrvatske obratilo se, zbog osiguravanja pozitivnog novčanog toka prilikom uvoza robe u vrijednosti od milijun eura, slovenskom logističkom poduzeću. Logističko poduzeće RCM je s pomoću carinskog i poreznog zakonodavstva Europske unije provelo sve potrebne postupke za oslobađanje plaćanja PDV-a prilikom uvoza iz trećih zemalja. Carinski postupak, poznatiji pod nazivom postupak 42, hrvatsko je poduzeće rasteretilo plaćanja 250.000 eura PDV-a i poduzeće nije trebalo dodatno financiranje. Umjesto plaćanja poreza, poduzeće je 250.000 eura radije investiralo u promociju svojih proizvoda i druge investicije poduzeća.

Zašto onda ne biste okrenuli zakonodavstvo Europske unije u svoju korist? O ovoj i drugim korisnim temama iz oblasti logistike, nabave, cash-flow problematike itd. poslušajte na 6. SCM KONFERENCIJI (DAN MODERNE LOGISTIKE). Više o temama i prijave na linku http://www.logiko.hr/edukacija/scm-konferencija 

Kako upravljati rizicima u supply chainu

Zanimljivo je razmišljati o upravljanju rizicima, ali i inače o rizicima kao takvim. Pogledajmo samo ovu peripetiju o Agrokoru. Sve ovo što se događa sa Agrokorom i oko njega je nekad bio "samo" - rizik. Likvidonosna situacija vezana za Agrokor; usporavanje rasta i prihoda Agrokorovih poduzeća (a posebno Konzuma) s jedne strane. Ali i prevelika izloženost pojedinih dobavljača prema jednom klijentu (Agrokoru); prevelika okrenutost samo jednom (domaćem) tržištu itd. Sve su ovo bili nekada samo rizici. Međutim, sada kada su postali realnost - kada suse ostvarili - onda postaju problemi. Ako želite čuti više o upravljanju rizicima u lancu opskrbe pridružite nam se na 6. Supply Chain konferenciji 1/8.05.2017 u Zagrebu. 

Da li vam mogu pomoći?

Kada dođete u dućan ili kada se vi nalazite na mjestu onoga koji prodaje ili nudi određene proizvode i usluge, uobičajeno je pitanje je: Kako vam mogu pomoći ili Da li vam mogu pomoći? Odgovor na to pitanje je isto tako uobičajeno: Ne hvala, samo gledam. Na ovaj način sa uobičajenim igrokazom svi su na gubitku. Kupac jer nije kupio nešto što mu stvarno treba i prodavač koji nije ostvario prodaju i prihod.

Sa sitnom izmjrnom u pitanju može se sve to promijeniti. Kako bi bilo da postavite pitanje: Da li ste prvi puta ovdje (u našem dućanu) ili Da li ste već kupovali ovdje? Ako kupac odgovori: Prvi puta sam ovdje vi možete to iskoristiti i nastaviti da upravo imate akciju za nove mušterije. Ili ako odgovori da je već dolazio, možete na sličan način reći da upravo imate akciju za stalne mušterije. U oba slučaja morate biti spremni i pripremiti promotivne prodaje. 

Istraživanja pokazuju da se sa ovom malom promjenom u nastupu može povećati prodaja za 10-16%.

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Kontakt

Za sve informacije dostupni smo:
 info(@) logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
Prisutni smo na društvenim mrežama: