10 Trikova za poboljšanja u skladištu

Da li vam zvuči poznato sljedeća konstatacija: Pod stalnim ste pritiskom da ubrzate svoje operacije, da povećate produktivnost i poboljšate efikasnost u vašem skladištu, a vaša tvrtka nije spremna na velika kapitalna ulaganja ili da poveća broj radnika? Sa stalnim povećanjem troškova goriva i prijevoza koji sve više dominiraju logističkim proračunima i budžetima, mnogi menadžeri logistike i distribucijskih centara spoznaju da su u teškom položaju. Pravo pitanje za ove menadžere je: Kako iscijediti učinkovitost iz svojeg skladišta, a da ne diramo u budžet? To može zvučati kao da se od vas traži da izvadite asa iz rukava, iako nosite kratke rukave… Ali nemojte očajavati: Postoji više stvari kojima možete učiniti vaše skladišne operacije učinkovitijim i bez trošenja mnogo novca. 

U nastavku vam dajemo desetak praktičnih ideja koje su pogodne za skladišta svih veličina i nivoa složenosti, a organizirali smo ih u četiri osnovne kategorije: opći menadžment; odlaganje i skladištenje; pronalaženje i 'pikiranje' te pakiranje i otpremu.

 

Opći menadžment

1. Razmišljajte strateški. Usvojite proaktivan pristup umjesto jednostavnog reagiranja na probleme koji su najvjerojatnije rezultat lošeg planiranja. Manje mislite o kupovini nove opreme, a više o tome kako promijeniti način vođenja vašeg skladišta (Iako postoje slučajevi kad je promjena opreme pravi put).

2. Treba prepoznati da uvijek ima prostora za poboljšanje. Sakupite informacije od svojih djelatnika i kolega i pitajte ih za sugestije i načine poboljšanja svoga rada. Ustanovite redovne sastanke sa kratkim formatom i stalnom agendom sa ključnim osobljem kako bi raspravili i popravili učinak skladišta.

3. Držite radnike sretne i zdrave. Sretan i zdrav zaposlenik koji je zadovoljan svojim poslom je najčešće i produktivan. Potaknite radni moral, postavite realne metrike i ponudite poticaje za izvrsne rezultate. Kako bi njihov posao učinili manje fizički zahtjevnim, stvorite ergonomski učinkovita radna područja, a posebno za aktivnosti sa dodanom vrijednosti kao što su 'pikiranje' i pakiranje. Postavite artikle sa brzim obrtajem na lako dostupna područja, držite ambalažu nadohvat ruke i pobrinite se da radne stanice budu na odgovarajućoj visini.

Odlaganje i skladištenje

4. Udvostručite – ono za što bi vam inače trebalo dva pokreta učinite jednim. Kada idete po naručeni paket ne idite praznih ruku do tamo. Kada se nalazite na određenoj lokaciji i vidite da je količina na toj poziciji blizu nule - prebrojite i provjerite količinu sa vašim programom u kojem vodite zalihe. Pomaknite dvije palete istovremeno pomoću viličara sa dvostruko dužim vilicama. Ubrzajte odlaganje dvostrukim vilicama za slaganje paleta istih skladišnih jedinica (SKU). Prije uspostave ove tehnike, provjerite da li je povećano opterećenja u skladu s kapacitetom vaše ostale skladišne opreme.

5. Pregledajte putanje u skladištu kako bi utvrdili da li ima mogućnosti za smanjenje putovanja. Brzo obrtajni i prodajni artikli trebali bi ostati uz ulazno/izlaznu rampu. Proizvod koji se najbrže kreće treba imati najkraću putanju. Odstranite svu ne sezonsku robu u stražnje dijelove zgrade.

Pronalaženje i 'pikiranje' te popunjavanje

6. Preslagivanje (Slotting). Ono što se prodavalo prošlog tjedna možda baš produžuje putanju ovaj tjedan. Uspostavite kriterije za premještanje. Sve što je izvan tih kriterija je ono što treba premjestiti iz tzv. „sweet zone“ – dragocjene pozicije za brzo kretanje.

7. Slažite i poredajte robu prema tome kako želite slagati palete za otpremu. Veći, teži kartoni trebaju biti složeni tako da se komisioniraju prvi, dok bi manji, fragilniji kartoni trebali dobiti mjesto na kraju puta za komisioniranje. Promatrajte vaše djelatnike pri komisioniranju. Ako oni uvijek iznova ručno preslaguju proizvod prije nego što ga pokupe, onda je vrijeme za preslagivanje. To je dinamičan zadatak koji mora biti dio opisa posla u skladištu. Znam poduzeća koji stalno preslaguju skladište jer to jednostavno od njih zahtijeva priroda posla.

8. Proučite profile (strukturu) vaših naloga. Koji postotak Vaših naloga su narudžbe sa jednom stavkom? Koji postotak narudžbi sa jednom stavkom su za isti proizvod? Umjesto da djelatnik koji komisionira nalog, putuje na jednu poziciju desetak puta, sortirajte unaprijed naloge sa jednom stavkom za isti SKU, tako da putuje na istu poziciju samo jednom.

9. Komisionirajte artikle sa sporim obrtajem direktno iz skladišta. Koristite kolica za komisioniranje kako bi artikle sa sporim obrtajem pokupili odjednom direktno iz rezervnog skladišta. To je učinkovitije od njihovog pomicanja naprijed na bliže pozicije pikiranja, gdje samo produljuju put komisioniranja.

Pakiranje i otprema

10. Napravite raspored prometa na rampi. Zagušenje na rampi može usporiti cijelu operaciju i zatrpati ostale dijelove skladišta. Rasporedite prijeme i otpremu na način da izbalansirate posao u skladištu. Mnoge kompanije, posebice one bez posebnih rampi za ulaz i izlaz, otpremanje i primanje raspoređuju sa različitim smjenama. Tako se u jednoj firmi izdavanje i otpremanje vrši u jutarnjoj smjeni, a zaprimanje i nadopunjavanje radi se u popodnevnoj smjeni.

Nadam se da je ovih blic desetak trikova barem malo uposlilo vaše moždane stanice kako bi iscijedili dodatne kapi produktivnosti i efikasnosti.

Zapamtite – Taiichi Ohno, začetnik lean managementa, bio je silno nesretan kada je prošao kroz pogon i nije pronašao niti jednu stvar niti sitnicu, koja bi se mogla unaprijediti.

Za više trikova obratite nam se na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. ili +385 91 222 0123

Prijava korisnika

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: