BLOGiko - Kronike jednog konzultanta

Kako zamijeniti nezamjenjive?

„Raditi istu stvar iznova i iznova i očekivati različite rezultate je definicija ludila.“ Albert Einstein


Što učiniti kada na projektu koji radiš i koji zahtijeva promjene dosadašnjeg načina rada naletiš na zid otpora, ne-suradnje i opstrukcije?
 
Klasična priča, nešto nije bilo idealno sa dosadašnjim načinom poslovanja, neki ključni pokazatelji su bili sub-optimalni (zalihe su narasle, a prodaja je stagnirala i bila neprofitabilna), porastao je stres i konflikti kod zaposlenika ili ste počeli udarati glavom o zid i želite napraviti zaokret u strategiji. 
 
Svi ovi simptomi su vas potaknuli da krenete u novi projekt promjene načina rada, redizajn procesa i uvođenje novih sustava i procedura. Negdje ste pročitali da je još Albert Einstein rekao, da ako želiš postići drugačije rezultate sa istim načinom rada, to je siguran znak ludila. U tom svjetlu krenuli ste sa novim načinom rada, ali sa jakim otporom nekih "ključnih ljudi". Ključni ljudi su oni koji u firmi rade već godinama, imaju rodbinske ili neke druge odnose sa vlasnicima i znaju svoj posao jako dobro. Većinom se oslanjaju na svoje iskustvo i znanje posla koji rade. Nema nikakvog sistema niti procedura i sve što rade, rade „iz glave“. 

Najlakše zarađen ručak

 

Jedan od najlakše zarađenih ručaka bio je kada sam razgovarao sa klijentom o njegovim logističkim operacijama. S obzirom da ima logističku firmu i distributer je za određene brendove njegovo nevino pitanje bilo je, da li je s njihove strane bila dobra odluka da se iz određenih razloga (povećanje interne efikasnosti) produži rok isporuke sa 12-24 sata na 48 sati?

Kao što to uvijek biva, čisto operativno pitanje na početku razgovora prerasta zapravo u filozofsko-strateško pitanje… Moj odgovor je (kako to već konzultanti znaju) krenuo u drugom pravcu te sam mu rekao da niti jedan poduzetnik, poduzeće, proizvođač, distributeri ili bilo koji drugi davatelj usluge nema (koliko god bi to želio) 100% jednakih klijenata. Svaki klijent je različit na svoj način međutim mi nećemo prilagođavati uslugu odnosno proizvode svakom pojedinom artiklu ili klijentu, nego ćemo napraviti određene kategorije usluga – određene kanale. Tako da je za neke klijente 48 sati dovoljno dobra usluga, za neke je 24 sata dovoljno, a za neke je 12 sati prekratka isporuka. Iz tog razloga mi moramo danas funkcionirati na način da radimo sa različitim kanalima (postavkama lanca opskrbe) odnosno imamo različito postavljene opskrbne lance za pojedine kategorije klijenata.

10 Trikova za poboljšanja u skladištu

Da li vam zvuči poznato sljedeća konstatacija: Pod stalnim ste pritiskom da ubrzate svoje operacije, da povećate produktivnost i poboljšate efikasnost u vašem skladištu, a vaša tvrtka nije spremna na velika kapitalna ulaganja ili da poveća broj radnika? Sa stalnim povećanjem troškova goriva i prijevoza koji sve više dominiraju logističkim proračunima i budžetima, mnogi menadžeri logistike i distribucijskih centara spoznaju da su u teškom položaju. Pravo pitanje za ove menadžere je: Kako iscijediti učinkovitost iz svojeg skladišta, a da ne diramo u budžet? To može zvučati kao da se od vas traži da izvadite asa iz rukava, iako nosite kratke rukave… Ali nemojte očajavati: Postoji više stvari kojima možete učiniti vaše skladišne operacije učinkovitijim i bez trošenja mnogo novca. 

U nastavku vam dajemo desetak praktičnih ideja koje su pogodne za skladišta svih veličina i nivoa složenosti, a organizirali smo ih u četiri osnovne kategorije: opći menadžment; odlaganje i skladištenje; pronalaženje i 'pikiranje' te pakiranje i otpremu.

Planiranje je sve, a planovi su ništa

Nije mi problem kada čujem kod ljudi koji rade planove prodaje da su malo oprezni kod davanja prognoza jer su oni ti koji će na kraju krajeva morati i ostvariti te planove. Dapače to je vrlo je razumljivo. Ono što nije razumljivo i što me naljutilo i na neki način ponukalo da napišem ovaj članak, je kada čujem isti način razmišljanja kod konzultanata koji pomažu kompanijama da postave planove i pretvaraju se u administratore koji se strogo drže forme plana.

Prijava korisnika

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Contact

For all information we are available at:
 info(@)logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
You can find us on social media too: