Analiza trenutne situacije

Zanimljivo je koliko je bitno dobro analizirati situaciju i to po mogućnosti brzo ili u ograničenoma vremenu. Istodobno je nevjerojatno koliko je to zahtjevno i teškoAnaliziranje trenutne situacije je zapravo odgovor na pitanje Što se događa? Ovaj nam misaoni proces pomaže da razjasnimo o čemu se radi i da razmakne maglu oko nekog događaja ili oko neke situacije.

Svaki menadžer je imao iskustvo da u nekom trenutku počne ispočetka ili "od nule" da tako kažemo. Isto tako svatko od nas je nekada bio u sasvim novoj situaciji koju je trebalo na određeni način procijeniti i donijeti neki zaključak. Ovaj misaoni proces se sastoji od nekoliko koraka kroz koje moramo proći:

  • Popis prijetnji i prilika
  • Razdvojiti i razjasniti brige
  • Odrediti stupanj ozbiljnosti, hitnosti ili mogućnosti rasta
  • Odrediti koja je analiza za rješavanje situacije potrebna
  • Odrediti kakva nam je pomoć potrebna

Prvi korak u ovom misaonom procesu je da popišemo sve moguće opasnosti i prilike koje zahtijevaju ili mogu zahtijevati našu pažnju ili akciju. Ono što posebno gledamo su određene devijacije, prijetnje i prilike te odakle one dolaze. Promatramo napredak u odnosu na naše ciljeve, razvoj tržišta i konkurencije. Tražimo načine kako da poboljšamo naše rezultate isl. Nekada ćemo imati više stvari i aktivnosti koje ćemo promatrati - na godišnjem ili nekom strateškom okupljanju. U drugom slučaju ćemo se koncentrirati samo na jednu ili dvije stvari - na tjednom ili mjesečnom sastanku prodaje.

Ono što je bitno je da si postavljamo pitanja kao što su:

  • U kojim podtučjima poslovanja ne postižemo očekivane rezultate?
  • Koje probleme od proje 6 mjeseci još nismo riješili?
  • Koje odluke moramo ili ćemo morati donijeti u bliskoj budućnosti?
  • Koje smo prilike primiletili?
  • Kakve promjene se događaju a da se odnose na nas?
  • Što nas brine u vezi sa…?

Nije bitno da li ovaj proces interni (menadžer ga radi u sebi) ili je formaliziran na nekom sastanku, on je uvijek isti i želimo identificirati što se događa oko nas i što može utjecati na nas.

Sljedeći korak je razjašnjavanje situacije na način da ju podijelimo na manje dijelove koje je lakše "prožvakati". Ovdje si postavljamo pitanja kao što su:

  • Da li će ova akcija zaista riješiti …?
  • Što smo mislili kada smo rekli…?
  • Da li govorimo o jednoj stvari ili o više njih?

 

Ova pitanja nam pomažu da zagrebemo ispod površine same situacije i dok razjašnjavamo situaciju moguće je već poduzeti neku akciju (kao što je uzeti telefon i nazvati nekog da nam potvrdi nešto ili da neku informaciju. Ovaj korak će nam pomoći da dođemo bliže rješenju.

 

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Kontakt

Za sve informacije dostupni smo:
 info(@) logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
Prisutni smo na društvenim mrežama: