BLOGiko

Zašto efikasnost?

Ako je stvarno potrebno rezati neke aktivnosti i ako će to donijeti uštede u procesu, onda te uštede treba podijeliti sa svojim klijentima i kupcima. Povećanje efikasnosti treba iskoristiti za povećanje konkurentnosti,  a ne da se naši procesi ogole do kosti i onda postanu anoreksične i ne atraktivne. Efikasnost se obično poistovjećuje sa Lean Managementom i izbacivanjem viškova iz procesa. Međutim, prije nego izbacujemo neku aktivnost trebali bi se zapitati da li ta aktivnost ima neku drugu svrhu osim one koja je očita?

Antonio Zrilić intervju u Poduzetniku

Kažete da je glavni „problem“ s kojim ćemo se suočiti u 2017. g. rast prodaje, proizvodnje i prihoda. Zašto nas ovaj „slatki problem“ može ubiti. Kažete da je ganjanje rasta skup sport?

Upravo smo dobili potvrdu o tome da nekontrolirani rast može ubiti ili bar uzdrmati i najveće kompanije poput Agrokora. Jasno je da je cilj svakog poduzetnika da unaprijedi svoj posao i kada prihodi počinju rasti onda se osjeća kao da su se počele ostvarivati sve njegove želje. Isto tako počinje vjerovati da se sav onaj trud do sada konačno počinje vraćati. Međutim, problem u rastu nego u njegovoj stopi kako hranimo taj rast. Da bi rasli morate kupovati više robe, ali se u toj količini i asortimanu nađu i oni artikli koji se ne prodaju kao što je zamišljeno. Onda moramo zaposliti više ljudi da nam pomognu da isporučimo i zadovoljimo sve narudžbe od kupaca. Nakon toga nam treba veće skladište dodatni vozni park i veći uredi… Vidite u kojem smjeru to ide. U principu troškovi uvijek rastu više od prihoda. Još jedna važna stvar je da u tom ganjanju rasta imamo jako neredovite priljeve gotovine što onda traži da se zadužujemo kod banaka i to dodaje točku na i!

 

Priče od milijun eura

Sigurno Vam se već dogodilo da su zbog nedostatka gotovine patile Vaše narudžbe. Ili niste mogli platiti dobavljačima? Ili ste možda kasnili sa plaćama? Ako ste odgovorili potvrdno, imamo rješenje koje ćemo Vam pokazati na primjeru dobre prakse. 

Najprije Vam moramo spomenuti zastarjelu poslovnu praksu koju još uvijek koristi previše hrvatskih uvoznika. Prilikom uvoza robe iz trećih zemalja poduzeća koriste klasičan carinski postupak 40 koji od njih traži plaćanje PDV-a po stopi od 25%. Da bi mogla platiti PDV, poduzeća koriste kratkoročna bankovna financiranja koja uzrokuju dodatne troškove i gubitak vremena za prikupljanje potrebne dokumentacije. Možete li zamisliti u što biste sve mogli investirati troškove PDV-a i financiranja?

Postoji rješenje… Ovdje nastupa naša priča od milijun eura.

CASE STUDY - Nadasve inovativno, uvozno poduzeće iz Republike Hrvatske obratilo se, zbog osiguravanja pozitivnog novčanog toka prilikom uvoza robe u vrijednosti od milijun eura, slovenskom logističkom poduzeću. Logističko poduzeće RCM je s pomoću carinskog i poreznog zakonodavstva Europske unije provelo sve potrebne postupke za oslobađanje plaćanja PDV-a prilikom uvoza iz trećih zemalja. Carinski postupak, poznatiji pod nazivom postupak 42, hrvatsko je poduzeće rasteretilo plaćanja 250.000 eura PDV-a i poduzeće nije trebalo dodatno financiranje. Umjesto plaćanja poreza, poduzeće je 250.000 eura radije investiralo u promociju svojih proizvoda i druge investicije poduzeća.

Zašto onda ne biste okrenuli zakonodavstvo Europske unije u svoju korist? O ovoj i drugim korisnim temama iz oblasti logistike, nabave, cash-flow problematike itd. poslušajte na 6. SCM KONFERENCIJI (DAN MODERNE LOGISTIKE). Više o temama i prijave na linku http://www.logiko.hr/edukacija/scm-konferencija 

Kako upravljati rizicima u supply chainu

Zanimljivo je razmišljati o upravljanju rizicima, ali i inače o rizicima kao takvim. Pogledajmo samo ovu peripetiju o Agrokoru. Sve ovo što se događa sa Agrokorom i oko njega je nekad bio "samo" - rizik. Likvidonosna situacija vezana za Agrokor; usporavanje rasta i prihoda Agrokorovih poduzeća (a posebno Konzuma) s jedne strane. Ali i prevelika izloženost pojedinih dobavljača prema jednom klijentu (Agrokoru); prevelika okrenutost samo jednom (domaćem) tržištu itd. Sve su ovo bili nekada samo rizici. Međutim, sada kada su postali realnost - kada suse ostvarili - onda postaju problemi. Ako želite čuti više o upravljanju rizicima u lancu opskrbe pridružite nam se na 6. Supply Chain konferenciji 1/8.05.2017 u Zagrebu. 

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Kontakt

Za sve informacije dostupni smo:
 info(@) logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
Prisutni smo na društvenim mrežama: