bLOGISTIKA

Najbolje vrijeme za ulaganje u logistiku

Tanka je granica između dobre investicije u skladište i bacanja novaca

Tvrtke koje se uspiju prilagoditi novim okolnostima u vrijeme krize povećat će efikasnost u skladištu. Logistički proces mora teći glatko i bez zastoja, rekao je Antonio Zrilić, konzultant za logistiku i nabavu iz tvrtke Logiko. Govoreći o logistici u vrijeme krize, napomenuo je da su se pred kompanijama pojavili novi zahtjevi i izazovi kojima se treba prilagoditi.

Tvrtke koje se uspiju prilagoditi novim okolnostima u vrijeme krize povećat će efikasnost u skladištu, a one koje ne uspiju trpit će zbog uskog grla. Logistika je trošak, ali ona mora biti podrška prodaji kako bi ona bila što veća, ustvrdio je Zrilić. Glavni ciljevi skladišta su efikasno korištenje prostora i manipulacija robom, njegova ekonomičnost, fleksibilnost te dobro gospodarenje, govori Zrilić. Pritom upozorava na pogreške koje se mogu dogoditi u skladištu. One nastaju zbog neznanja ili nepažnje. Organizacija skladišta podrazumijeva optimalan raspored zaposlenih, a ne samo povećavanje njihovog broja.

Logistika vs. Supply Chain Management

Logistika izlazi iz četiri zida poduzeća...

Još početkom 20.stoljeća bila je živa ideja lanca opskrbe ili (Supply Chain Managementa) kada je Henry Ford svjestan važnosti tog lanca odlučio ga kontrolirati tako da je kupio sve sudionike u tom lancu od rudnika željeza i plantaža kaučuka do auto distributera. On je to nazvao „Transcontinental material flow“. Kasnije je guru menadžmenta Peter Druker u jednom članku 60-tih godina napisao da o logistici znamo malo više nego što je Napoleon znao o unutrašnjosti Afrike: Znamo da postoji, znamo da je velika i to je otprilike to.

O logistici se počelo ozbiljnije razgovarati devedesetih godina 20. stoljeća kada su tržišta bila zasićena i strašno diverzificirana tako da je jedina konkurentska prednost koja je preostala bila logistika odnosno tko će brže i točnije isporučiti robu kupcu.
Logistika u četiri zida

Proaktivna prodaja

Uloženo – dobiveno

U prirodi se sve kreće u ciklusima - plima i oseka, dan i noć, godine obilnih kiša smjenjuju godine suše… Zašto mislimo da poslovni svijet ne podliježe prirodnim zakonima i promjenama?

Ako trenutnu situaciju na tržištu sagledamo kao niži nivo prirodnog ciklusa kretanja možda ćemo se lakše moći prilagoditi i mirnije dočekati novo razdoblje obilja.

Da razmotrimo - tko u prirodi izumire, a tko opstaje? Izumiru oni koji se ne stignu prilagoditi promjenama, a opstaju oni koji su prilagodljivi, spremni na promjene, odnosno one vrste koje evoluiraju…

Koja ste vi vrsta prodavača? Prilagodljiv? Spreman na promjenu? Onaj koji će evoluirati? Ili? Kakva ste firma? Prilagodljiva? Spremna na promjenu? Ona koje će evoluirati? Ili?

Ukoliko ste svjesni potrebe za promjenom i spremni uložiti trud, počinjemo odmah!

Uvođenje sustava ažurnosti zaliha

Ciklička inventura

Radi podizanja ažurnosti zaliha na viši nivo (sve što je ispod 90% točnosti je neprihvatljivo te bi trebalo težiti točnosti od preko 95%) te kasnije održavanja tog nivoa točnosti i ažurnosti, predlažemo uvođenje cikličkih inventura. Pod cikličkom inventurom smatramo svako redovno brojanje artikala (uglavnom dnevno, ali može biti i tjedno) prema unaprijed određenom rasporedu, a na osnovu nasumičnih parametara (npr. ABC klasifikacija). To je svaki program brojanja koji se radi na osnovu unaprijed određenog rasporeda i gdje se prilikom svakog brojanja broji manje od ukupnog broja artikala u skladištu


Pitanja kojima se treba voditi prilikom uvođenja cikličke inventure:

• Odrediti što brojati?
a) Brojanje po lokacijama – možemo odrediti brojanje po pojedinim lokacijama
b) Negativne stavke na stanju – kada se pojave negativne stavke (ako su sustavom dozvoljene) treba ustanoviti zašto je do njih došlo
c) Današnji problemi – ako smo danas dobili informacije o razlikama po nekim otpremnicama treba prebrojati te artikle jer je vjerojatno da oni nisu točni
d) Grupa artikala za kontrolu – ukoliko smo uspostavili kontrolno brojanje potrebno je odrediti koji artikli će ući u tu grupu i prema određenoj frekvenciji treba brojati te artikle

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Kontakt

Za sve informacije dostupni smo:
 info(@) logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
Prisutni smo na društvenim mrežama: