bLOGISTIKA

Crni petak za povratnu logistiku

Svi smo gledali kako u Americi započinju ono što mi zovemo Advent (Došašće ili iščekivanje Božića), radi se – već pogađate – o Crnom petku (Black Friday). Na taj Crni petak počinje masovna groznica kupovanja koja traje sve do Božića. Najveći dio godišnje prodaje se i događa u zadnjih mjesec dana.

Međutim, ima jedna stvar o kojoj se kod nas malo vodi računa, a ima ogroman utjecaj na efikasnost i na profitabilnost trgovine. Radi se o povratnoj logistici. Možda se pitate što je uopće povratna logistika i zašto je toliko važna?

Samo nekoliko podataka:  Prema podacima National Retail Federation od 8,6 do 12 posto svih isporučenih roba u SAD-u, se vrati nazad u trgovačku mrežu, dok Forbes barata brojkom od skoro dvadeset posto sve prodane robe. Situacija je još više kritična u Europi, gdje je politika povrata opuštenija te na povrate može otpasti do 30 posto poslovanja.

Efikasno skladište i točnost zaliha

U četvrtak i petak (13-14.10.2016) smo održali trening Efikasno skladište i inventura zaliha koji je bio izvanredno dobro posjećen. Definitivno možemo reći da postoji napredak u svijesti u kompanijama o važnosti logistike. Govorili smo o faktorima i elementima koji utječu na efikasnost skladišta i kako učiniti da skladište bude efikasno u onome što se od njega očekuje. A što se od skladišta očekuje? Očekuje se da isporuke  budu točne i pravovremene, a za sve to nam je potrebna kvaliteta ljudi, procesa i opreme, brzina i točnost skladišta te dobar raspored i organizacija.

Kako napraviti dizajn skladišta?

Još jedno često pitanje u vezi skladišta je kako najbolje napraviti raspored skladišta unutar četiri zadana zida? Kod novih skladišta je to legitimno pitanje prije nego se počne graditi skladište, ali kod starih skladišta i onih koja su već započela sa gradnjom - obično malo kasno. Međutim, šta je tu je, treba i u svakom tom trenutku pokušati napraviti što i kako najbolje iskoristiti prostor koji imamo na raspolaganju.

Prije ovakve vježbe i zadatka najprije si moramo postaviti neka pitanja. Prvo i osnovno pitanje je kakva roba se skladišti u predmetnom skladištu? Da li je to sitna roba, lagana, teška ili kabasta roba?  Sljedeća stvar je u kojim količinama roba ulazi i izlazi u i sa skladišta i koji su glavni procesi u skladištu?

Jednostavan put do točnog stanja vašeg skladišta

Imate li problema s točnošću vašeg inventara u skladištu? Nove tehnologije, o kojima smo i mi pisali, kao što su bar kodovi te RFID često se gledaju kao rješenja za netočnost ili zbrkanost u podacima. Ako se one pravilo provode, mogu pomoći smanjiti pogreške, ali one nisu jedini način.

Ni jedna moderna tehnologije ne može eliminirati sve pogreške, a loše implementirani sustavi mogu prouzročiti više štete nego koristi.

Što god odlučili, bilo da želite upotrebljavati nove i moderne sustave ili samo želite srediti podatke, trebali biste se upoznati s nekoliko osnovnih činjenica. Ovo nisu revolucionarni savjeti, ali vaš uspjeh te postizanje točnosti podataka vašeg skladišta uvelike ovisi o njihovoj implementaciji. U sve to ne treba ulaziti stihijski, potrebno je razmisliti i uzeti si dovoljno vremena kako bi se stvar kvalitetno odradila. U ovom članku, točnije u prvom dijelu naših savjeta za jednostavan put od točnosti podataka ukratko ćemo vas upoznati sa stavom koji vodi k točnim podacima vašeg skladišta i cjelokupnog inventara, ali i sa definiranjem procesa i cilja koji želite ostvariti.

O nama

Logiko d.o.o.  dodaje vrijednost svojim klijentima i njihovim kupcima kroz poslovno savjetovanje, prilagođene radionice, coaching te tematske webinare i konferencije.

Kontakt

Za sve informacije dostupni smo:
 info(@) logiko.hr
  +385 1 6602 557
+385 1 6602 557 
 Barčev trg 14, 10000 Zagreb, Croatia
 
Prisutni smo na društvenim mrežama: